Élénkülőben az albérleti piac

2014.03.11. 11:41

Egyre többen böngésznek kiadó lakás, ház, iroda után a nyomtatott lapok mellett az interneten. A kiadó lakást, házat, irodát keresők leggyakrabban telefonon jelentkeznek a bérbeadónál (87,4 százalék), ugyanakkor ma már egyre többen élnek az ingyenes kapcsolatfelvétel lehetőségeivel, az e-maillel és a Skype-pal is - derül ki az Apród.hu elmúlt hat hónapját összegző információkból.

Az utóbbi lehetőségekre a kiadó lakást keresők a legnyitottabbak: Debrecenben például a kapcsolatfelvételek 74,1 százaléka e-mailen történik, és itt a legmagasabb a Skype-ot használók aránya is, közel 10 százalék.

A kiadó ingatlanok utáni érdeklődés szempontjából legaktívabb időszak nem meglepő módon országszerte az augusztus, szeptember, tehát ilyenkor vadásznak a legtöbben házra, lakásra. Ugyanakkor az év végi visszafogottabb érdeklődést követően januárban ismét fokozódik, és visszatér a nyár végi, ősz eleji szintre a kapcsolatfelvételek száma.

(Az Aprod.hu elemzése nem reprezentatív felmérés alapján készült, az internetes portál következtetéseit a saját oldaláról származó információk alapján vonta le.)

A kiadó lakás kategóriában a fővárosi hirdetők felé kezdeményezett kapcsolatfelvételt a legtöbb érdeklődő: januárban közel 204 ezer megkeresést regisztráltak az Apródon, vagyis átlagosan 22,6 megkeresés jutott egy hirdetésre. A városok közül ugyanebben a hónapban a győri hirdetőknél mutatkozott a legnagyobb mértékű érdeklődés: minden aktív hirdetésre átlagosan 15,2 megkeresés jutott, ami részben az itt található német autógyár intenzív munkaerő-toborzásának is köszönhető.

A kiadó házak iránt is számottevő volt az év elején a kereslet: a fővárosban 2014 januárjában például 20 211 megkeresés történt a kategóriában, vagyis átlagosan 11 megkeresés jutott minden aktív hirdetésre. De Pest megye kínálata is vonzotta a felhasználókat (5200 megkeresés - 2014. január), itt egy hirdetővel átlagosan 6,2 kapcsolatfelvételt kezdeményeztek. A vidéki városok közül pedig Debrecen emelkedik ki (1520 megkeresés), ahol egy hirdetésre átlagosan 8,3 megkeresés jutott.