Virágkorát éli a bankbetét

2009.03.11. 06:37
Továbbra is népszerűségnek örvend a lakosság körében, ha egy bank akciós betéttel rukkol elő.

A betéti akciókra vonatkozó ajánlatok aktivizálták az ügyfeleket, a Budapest Bank (BB) szakértői szerint még azokat is, akik eddig nem ezt a megtakarítási formát részesítették előnyben. Az idei év első két hónapjában az OTP tapasztalatai szerint is nagyobb az érdeklődés a kockázatmentes megtakarítási formák iránt: lakossági betétekbe és kötvényekbe forintban kifejezve 430 milliárd áramlott a legnagyobb magyar bankhoz. Ehhez nyilván jócskán hozzájárult a folyamatosan megújuló megtakarítási program.

A CIB a bank tájékoztatása szerint a lakossági ügyfeleknek kínált betétek esetében éles fordulatot hajtott végre múlt év végén: ma az új és a régi ügyfelek is ugyanazokkal a feltételekkel köthetik le betéteiket. Ennek hatására érzékelhetően csökkent a betétes ügyfelek lemorzsolódási hajlandósága.

Fokozatosan érzékelhető azonban, hogy a befektetők a hosszabb táv felé fordulnak. A TakarékBank legkedveltebb befektetési terméke is hosszabb távra szól. A március 27-ig jegyezhető Made in Hungária kötvény a befektetési időszakban fix 12 százalék hozamot biztosít és a kötvény futamideje alatt 11 százalékos kamatot fizet évente, ami a teljes futamidő alatt 33 százalékot jelent.

A K&H-nál azonban a slágertermék továbbra is az üdvözlet lekötött betét, ami két hónapra 13,13 százalékot fizet. A CIB-nél ugyanakkor elmondták: míg decemberben minden újonnan lekötött betét mintegy 90 százaléka 3 hónapos futamidejű volt, februárban már csak alig több mint 70 százalék választotta a 3 hónapos és 20 százalék a 6 hónapos futamidőt.