Kicsinyít a Tesco

2009.03.30. 07:32
Az eddigiektől eltérő terjeszkedési gyakorlatra készül 2009-ben hazánkban a Tesco. Az áruházlánc kevesebb hipermarket-méretű boltot nyit, mint eddig, és inkább a kisebb üzleteket részesítik előnyben. A jövő hónapban mondják meg, hogyan hatott a válság a forgalmukra.

Idén nagyjából 20 áruház nyitását tervezi a Tesco Global Magyarország Zrt. Az új áruházak többségét már nem feltétlenül zöldmezős beruházásban kívánja építeni, és úgy tűnik, lemond a nagy formátumú áruházakról. Ebben az évben eddig három kis kényelmi boltot adott át a cég, ebből kettő már más márkanév alatt működő üzlet volt.

Hackl Mónika, a cég szóvivője a Napinak elmondta, hogy a tervezett fejlesztések között nagyjából egy-két hipermarket méretű lesz, de azok is 3-5 ezer négyzetméter körüli alapterülettel. A Tesco a jövőben csak oda tervez nagyobb formátumú áruházat, ahol eddig nem volt jelen a cég.

A társaság szerint a válság miatt képtelenség rövid távon előre tervezni, és nyilvánvalóan a hosszú távú terveket is befolyásolja a jelenlegi helyzet. A cégnek most 146 áruháza van, ebből 91 hipermarket.

Az elmúlt évi pénzügyi eredményekről a társaság csak annyit közölt, hogy az előzetes adatok szerint a tavaly október közepén módosított üzleti terveitől csak néhány százalékban tért el - de azt, hogy az eltérés pozitív vagy negatív irányú volt, nem árulták el. Áprilisra lesznek végleges, csoportszintű számok, amit a Tesco nyilvánosan kíván kommunikálni.