A Dior és a Prada is jöhet az Andrássy útra

2009.05.07. 07:23 Módosítva: 2009.05.07. 08:36
Lassan befejeződik a sugárúton a luxusmárkák letelepedésének második fázisa, és elkezdődik harmadik. Hamarosan megnyit a Párisi Nagyáruház, az Armani, a kereskedők már a Dior, a Chanel és a Prada 2009-re várt érkezéséről beszélnek.

A nem kevés jóindulattal budapesti Champs-Élysées-ként emlegett Andrássy út jelenleg olyan messze áll a luxustól, mint Békásmegyer a Rózsdombtól, hiszen szőrmebundás orosz dámák és tehetős japán turisták helyett kezeslábast viselő szakmunkások lepték el tavasszal a sugárutat. Ennek ellenére - vagy inkább ennek is köszönhetően - formálódik a sugárút, és lassan befejeződik a tucatnyi jónevű és legfelső kategóriás márka letelepedésének második hulláma. Az Andrássy útra betelepülő luxusmárkák úttörője a Zegna volt, majd hosszú kihagyást követően a Louis Vuitton jelent meg a placcon.

A második ütemet a Burberry nyitotta, ezt a divatházat követte az Omega, a Tag Heuer, a Vertu, a Roberto Cavalli, a Gucci, illetve a Diort korábban Magyarországra hozó Fidji, amely multibrand-üzletként értékesíti többek között a Versacét is.

A második hullámot az Armani és a Párisi Nagyáruház zárhatja. Mindkettő májusi nyitást tervez, ám miután az olasz márka helyiségébe a fekete üvegfóliák miatt nem lehet belátni, megbecsülni sem lehet, hogy hol tartanak a kialakítási munkák. A Párisi Nagyáruházban viszont napokon belül megkezdődhet az árufeltöltés, de azt egyelőre nem tudni, milyen márkák képviseltetik magukat.

Az Andrássy út luxusításának harmadik üteme jövőre kezdődik, ezt a sort alighanem a Chanel és a Dior nyitja. Piaci pletykák szerint a Prada és a D&G is jönne, kérdés azonban, hogy lesz-e a számukra megfelelő alapterületű üzlet.

Az Andrássy út egyik komoly problémája ugyanis, hogy továbbra sincs nagy üzlethelyiség. Az egyetlen valóban nagy áruház, a Párisi összesen 5700 négyzetméter, ezt viszont túl nagy mérete miatt nem vitte el egyben egyetlen divatház sem.

Az Andrássy úton egy átlagos, 150 négyzetméteres üzlet bérleti díja 60–80 euró négyzetméterenként. A felújítási költség – a márka igényeitől függően – 10–100 millió, de hasonló összeget kóstál a bérleti díjak átadása is. A tetemes felújítási költségek miatt a forgalmazók tízéves szerződéseket igyekeznek kötni és a válságra való tekintettel a felújítás anyagi terheit egyre inkább szeretnék megosztani a helyiség tulajdonosával is.