Elvileg már járható az M6/M60-as sztráda

2009.06.10. 08:35
Háromnegyed évvel a jövő év tavaszára tervezett átadása előtt akár már használhatnák az autósok a Szekszárd-Bóly-Pécs nyomvonalon haladó M6/M60 autópályát. Az útépítő konzorcium közlése szerint 30 kilométeren aszfalt borítja az útpályát, amit a tervek szerint jövő áprilisban fognak forgalomba helyezni.

Elvileg személygépkocsival is járható már az M6/M60-as autópálya, mindkét szakaszt legalább 30-30 kilométernyi aszfalt borítja – közölte a keddi bejárás után a beruházó MCG konzorcium. Az utat természetesen nem most adták át, így azt az autósok gyakorlatilag természetesen nem használhatják.

A Strabag és a Colas nevével fémjelzett MCG-nek, amely egy koncessziós szerződés keretében úgynevezett jelenértéken számolva 266 milliárd forintért építi és fogja üzemeltetni a sztrádát, jövő márciusra kell befejezni a Szekszárd és Bóly között M6-os, onnan Pécsig M60-as nevet viselő gyorsforgalmi utat. Ugyancsak jövő március végéig kell elkészülni a Dunaújváros és Szekszárd közötti útszakasznak, azt az osztrák Bilfinger Berger vezette konzorcium építi. Ha mindegyik beruházás befejeződik, jövő márciustól végigér a sztráda Budapestről Pécsre.

Az MCG keddi közleménye szerint az úgynevezett többrétegű pályaszerkezetből a cementes stabilizáció 72, az aszfalt alapréteg 68, és a kötőréteg 32 százalékát már leterítették, folyik a kopóréteg építése. A Szekszárdról indult bejárást követően azt is közölték: elkészült a Sió híd alépítménye, helyére tolták a jobb útpálya acélszerkezetét, és a bal pályáét is elkezdték.

A csaknem 51 kilométeres M6-os szakaszon emellett 55 hidat és völgyhidat, három pihenőhelyet, valamint egy autópálya-mérnökségi telepet is építenek. Itt készül négy alagút is, köztük az, amely tavaly nyáron kétszer is beomlott, miáltal az alagutak építése a tervezettnél lassabban halad.

A Bóly és Pécs közötti 30 kilométeren két pihenőhely lesz, emellett ott 32 műtárgy – híd és völgyhíd –, továbbá egy autópálya-mérnökség épül. A hidak közül a legjelentősebb a Szebényi völgyhíd lesz, amely a maga 866 méterével a csodálatos Köröshegyi után Magyarország második leghosszabb viaduktja.

Rekordot azonban nemcsak ezzel dönt a beruházás, hanem azzal is, hogy ez az útépítés, ahol a rendszerváltás óta a legtöbb halálos baleset történt: hét év alatt tizenhárman, ebből az M6-oson az elmúlt egy év alatt négyen haltak meg. Az építkezésen a munkavédelmi felügyelők tavaly szeptember óta 149 munkáltatóból – jellemzően a konzorcium alvállalkozóiról, és azok újabb és újabb alvállalkozóiról van szó – 95-öt büntettek meg összesen több mint 13 millió forintra.