Valér
4 °C
8 °C

Árösszehasonlító oldalt indít az Auchan

2009.08.26. 16:44 Módosítva: 2009-08-26 16:47:45
A nagy belföldi áruházláncok árainak összevetését teszi majd lehetővé a fogyasztók számára az az árösszehasonlító felmérés, amelyet szeptembertől publikál az Auchan Magyarország egy független árfelmérő cég részvételével - közölte Jean-Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.

A felmérést a HMSM Consulting az Auchan, a Tesco, a Cora és az Interspar áruházaiban végzi el havonta egyszer. A vezérigazgató hangsúlyozta: az Auchan sem a felmérés időpontját nem ismeri, sem azt, hogy az árfelmérő egy-egy áruházlánc melyik áruházában végzi. A honlapon (a cikk írásakor még nem működik) közzétett árösszehasonlítással az Auchan Magyarország arra számít, hogy az áruházláncok "jobban odafigyelnek az árakra", a honlap célja azonban nem az árverseny növelése, hanem elsősorban a vásárlóknak szóló szolgáltatás - magyarázta Jean-Paul Filliat.

Nicolas Blancard, az Auchan Magyarország marketing igazgatója elmondta, hogy a HMSM Consulting mindig más és más 600 terméket választ ki a abból a mintegy háromezerből, ami márkás, jelentős mennyiségben értékesítenek belőle, az áruházláncok forgalmazzák és így objektíven összevethető az áruk. Az árfelmérést a kezdetekben elsősorban Budapesten és környékén tervezik bevezetni. Az Auchan lánc egyes áruházaiban eltérőek lehetnek az árak. A honlap az ezek közötti összehasonlítást is lehetővé teszi.

Nicolas Blancard marketing igazgató azt elismerte: a felmérés gyengesége az, hogy csak adott időpontban, adott helyen érvényes árakat rögzít. Újságírói kérdésre azt is elmondta, hogy éves szinten több tíz millió forintot fordítanak az árösszehasonlító projektre.

Pozsonyi Réka, a projekt menedzsere azt mondta, hogy az első, még nem teljes felmerés a tömegtermékek esetében az Auchan árelőnyét mutatja, de a friss termékeknél vegyes a kép a négy áruházlánc árainak összehasonlításában. Éves szinten a forgalom csökkenésre számítanak, hacsak októberig meg nem kezdődik a gazdasági fellendülés. A kereskedelemben ugyanis az év utolsó három hónapja a legerősebb.