Ideiglenes marad a Megyeri híd

2009.09.23. 12:00 Módosítva: 2009.09.23. 13:52
Szeptember 30-án lejár a Megyeri híd tavaly kiadott ideiglenes forgalomba helyezési engedélye. Az állami sztrádaberuházó időben kérte az engedély érvényességi idejének meghosszabbítását, ami várhatóan meg is történik. Aztán ezt eljátszhatják jövőre is, majd utána és utána, akár az idők végezetéig – vagy amíg meg nem épül a szigetmonostori híd és a budakalászi elkerülő.

Mint emlékezetes, a tavaly szeptemberben átadott Megyeri híd csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott, miután több, az előzetes szakhatósági engedélyekben előírt kötelezettséget nem teljesítettek a beruházás során. Az ideiglenes forgalomba helyezési engedély legfeljebb egy évre szól, így a híd engedélye ez év szeptemberében, tehát a jövő héten lejár.

Az autósoknak azonban nem kell izgulniuk amiatt, hogy esetleg engedély nélkül marad a híd, és ezért lezárják. Egy ilyen ideiglenes forgalomba helyezési engedély ugyanis korlátlan alkalommal meghosszabbítható, ha azt a beruházó időben kéri. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az Indexet arról tájékoztatta, hogy az állami sztrádaberuházó, a NIF Zrt. a szabályoknak megfelelően, a jelenlegi engedély lejárta előtt 30 nappal benyújtotta a kérelmet az érvényességi idő meghosszabbítására.

Az NKH kérdésünkre azt is közölte: "jelenleg a közlekedési hatóság előtt nem ismert olyan műszaki, közlekedésbiztonsági ok, ami miatt a híd ne kaphatná meg az ideiglenes forgalomba helyezési engedély meghosszabbítását". Emlékeztettek arra, hogy a híd és a hozzátartozó M0-s szakasz "az építési engedélynek megfelelően épült meg,
rendeltetésszerű használatra alkalmas, és kielégíti a forgalombiztonsági követelményeket, ezért kaphatott tavaly szeptemberben forgalomba helyezési engedélyt".

Hogy miért nem végleges mégis ez az engedély? Ahhoz még hét feltételt kellene teljesíteni. A legfontosabb a környezetvédelmi engedélyben kikötött, úgynevezett járulékos beruházások megvalósítása, ilyen a budakalászi elkerülő út, valamint a szigetmonostori Duna-híd megépítése. Emellett a közlekedési hatóság a végleges engedély feltételei között sorolta fel kérdésünkre többek között egy üzemi átjáró megépítését, a hídépítés miatt a hídfő alatt körülbelül 200 m hosszú kerékpárút megépítését, valamint egyes útirányjelző táblák egységesítését.

Amíg ezek nem történnek meg, addig a híd csak ideiglenes engedélyt kaphat. Ez azonban nagy fejfájást aligha okoz a beruházónak – és így az autósoknak sem –, ugyanis az ideiglenes engedély érvényessége akárhányszor meghosszabbítható. Vagyis bármeddig elhúzhatják a szigetmonostori híd építését, a már meglévő Megyerit emiatt nem fogják lezárni.