Az idei kampányban az Uniqa nyerte a legtöbb ügyfelet

2009.12.07. 15:21
A Netrisk.hu összesítése szerint 530 ezren váltottak kötelező biztosítást novemberben az interneten keresztül. Ebből 30 ezren használták a biztosítók saját honlapjait, 500 ezren pedig az online biztosításközvetítőket. A biztosítók között az Uniqa nyerte a legtöbb ügyfelet november végéig.

Beigazolódtak az internet térnyeréséről a kötelező biztosítási kampány első napjaiban tett jóslatok: novemberben 530 ezren váltottak biztosítást az interneten keresztül a Netrisk.hu összesítése szerint, így az internet vált a biztosítók közötti verseny fő színterévé. A biztosítók saját oldalain 30 ezren, független online alkuszokon keresztül pedig mintegy 500 ezren szerződtek újra. A döntő többség tehát a biztosítók ajánlatait összehasonlítva választott új szolgáltatót magának.

Arról, hogy hányan váltanak idén a hagyományos csatornákon keresztül, még nincsenek megbízható adatok. Az internet piaci részesedése ugyanakkor még abban az esetben is meghaladja az 50 százalékot, ha a legoptimistább várakozások igazolódnak, és az országosan átszerződők száma eléri az egymilliót december végéig.

Az internet térnyerése, a díjak összehasonlíthatósága nyomán rendkívül éles a piaci verseny, amit a biztosítók novemberi eredményei is tükröznek. A legtöbb szerződést az Allianz kötötte november végéig a Netrisken, ám még ez a jó eredmény sem volt elég ahhoz, hogy a társaság növelni tudja ügyfelei számát. A piacvezető biztosítónál csaknem 89 ezer autós mondta fel a szerződését, míg új szerződést ugyanitt 71 ezren kötöttek. A vesztett és nyert ügyfelek szaldója tehát negatív egyelőre. Igaz, december végéig a mérleg még pozitívra fordulhat, hiszen az Allianz a hagyományos értékesítési csatornákon és a flottaszerződésekben is erős, melyek összesített adatai még nem ismertek. Ráadásul az új szerződések megkötésére még az év végig lehetősége van azoknak, akik november végéig felmondták a régi szerződésüket, de az újat még nem kötötték meg.

A novemberi statisztika szerint az elveszített ügyfeleket is figyelembe véve a biztosítók között az Uniqa teljesített a legjobban. A társaság összesen 30 ezerrel növelte ügyfélállományát. De jól zárta a novembert a Genertel és az Aegon is. A novemberi kampány legnagyobb vesztese a Groupama és a Wabard. Előbbi ügyfélállománya 21 ezerrel, utóbbié 26 ezerrel csökkent a Netrisk.hu adatai alapján.

Az újrakötésekben a Groupama számai szintén kirívóak: az új szerződések 73 százalékát meglévő ügyfelek kötötték. Az Allianznál is magas, 58 százalék a régi-új ügyfelek aránya. E két biztosítót kivéve egyetlen más társaságnál sem közelíti meg ez a szám az ötven százalékot.

Az idei kampányban tapasztalt rendkívüli árverseny a flottaszerződések esetében is fordulatot hozott. A novemberi statisztika szerint a kisebb, 5-25 járműből álló céges autóflották tulajdonosai is járművenként kalkulálják ki a biztosítási díjat a Netrisken, az egyéni ügyfeleknek járó tarifák ugyanis az idén sok esetben alacsonyabbak, mint a flottaszerződéseké.