Albert, Lipót
3 °C
12 °C

47-es út: nemrég épült, már kátyúzzák

2010.01.12. 11:20
Tavaly decemberben befejezték a 47-es út négysávosra szélesítését Hódmezővásárhely és Algyő között. Az út három fázisban készült el 2001 óta, most a Hódmezővásárhely határában lévő utolsó négy és fél kilométert adták át. Az út, nemcsak a nyolc éve készült, hanem az új is, már kátyúsodik – adta hírül egy helyi hírportál.

Kátyúsodik a négysávúsított 47-es út Hódmezővásárhely és Algyő között – adta hírül a napokban a promenad.hu hírportál. A nagyjából 17 kilométeres utat három ütemben szélesítették a korábbi kétszer egysávosról kétszer kétsávosra, az első szakaszt 2001-ben kezdték építeni, az utolsót, a Hódmezővásárhely határa és a Kopáncs közötti szakaszt decemberben adták át.

Forrás: promenad.hu
Forrás: promenad.hu

Ezt az utolsó szakaszt, hivatalosan a 202-es és a 207-es kilométerszelvény közötti részt 2008 júliusában kezdte építeni a portugál érdekeltségű Mota-Engil Magyarország Zrt., amely bruttó 2,8 milliárd forintért végezte a munkát. Az építkezést eredetileg tavaly november közepére kellett volna befejezni, az autósok végül december 5-én kezdhették el használni az így már Szeged és Hódmezővásárhely között végül négysávos utat.

Amely azonban, mint arról a Promenad.hu beszámol, már a hódmezővásárhelyi városhatárban kátyúsodik. Mint a hírportál írja: "a 47-es főúton a várostáblát elhagyva már messziről lehetett látni egy sárga villogó fényt az útközepén, minden autós lassításba kezdett Kishomok előtt a 202-es kilométerszelvénynél. A lassítás oka: kátyúzás".

Az állami út- és sztrádaberuházó, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. szóvivője, Fazakas Orsolya a kérdésünkre elmondta: az útszakaszt, bár a forgalom már használja december óta, hivatalosan csak januárban adják át. Ha az úton kátyúk vannak, vagy bármilyen egyéb hiányosság miatt dolgozni kell rajta, akkor a munkát az állami közútkezelő, a Magyar Közút Kft. munkatársai végzik. A munkálatok költségéz azonban – mivel a kifogások bőven a garanciális időn belül merültek fel – a kivitelezőre terhelik, ennek fedezetét az úgynevezett garanciális visszatartás jelenti.

normal ut1001118

A helyi hírportál szerint egyébként a közútkezelő úgynevezett hideg kátyúzással több úthibát is kijavított, azonban egyes útszakaszokról még nem tűntek el a kátyúk, amik főleg a külső sávban autózókat veszélyeztetik. Több betömött kátyúból pedig az aszfaltot részben már ki is hordták az autók.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?