Olivér
5 °C
8 °C

Harminckétmilliárdért épül az új M3-as

2010.01.22. 11:20
A Colas Hungária vezette konzorcium építheti az M3-as autópálya Nyíregyháza és Mátészalka közötti szakaszát – jelentette be pénteken a NIF. Az állami sztrádaberuházó által kiírt kivitelezői tendert kilométerenként nagyjából egymilliárdos ajánlattal nyerte a Strabagot és Közgépet is tagjai között tudó konzorcium.

A közbeszerzési eljárás eredményhirdetése értelmében a jövő év végére készül el az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszának első, a szabolcsi megyeszékhelyet Mátészalkával összekötő része. A 33,8 kilométeres kétszer kétsávos gyorsforgalmi utat a C-S-K-K 2009 konzorcium építheti, a konzorcium vezetője a Colas Hungária Zrt., tagjai: Strabag Építő Zrt., Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., valamint Kelet-Út Kft.

A győztes pályázó nettó 32 milliárd (egészen pontosan 31 999 386 307) forintért vállalta a munkát, amely az út és három csomópont megépítését jelenti. A beruházást európai uniós támogatással, a közlekedési operatív program részeként valósítják meg.

A következő lépés a sztráda folytatása lesz nagyjából 11 kilométeren Mátészalka és Vásárosnamény között. Ennek kivitelezőjét később jelölik ki, ugyanis változtak a beruházás tervei. Korábban, amíg ppp-konstrukcióban készültek megépíteni az utat, kétszer egysávos autóútban gondolkodtak (bár a műtárgyakat a majdani teljes szélességre tervezve építették volna).

A becsült forgalmi adatok szerint legkorábban 2017 körül lett volna indokolt az, hogy végig autópálya épüljön. Mátészalka térségében ugyanis az utat nagyrészt használó nemzetközi tranzitforgalom egy része az M3-ast elhagyva, a 49-es főúton (illetve a majdani M49-es gyorsforgalmin) a román határ felé közlekedik.

A múlt év végén azonban kiderült, hogy mégis uniós támogatással épül az út. Ezután, novemberben Veres János volt pénzügyminiszter – egyébként szabolcsi országgyűlési képviselő – egy különös módosító indítvánnyal elérte, hogy végig autópálya-kiépítettségben épüljön meg az út. A módosítás a becslések szerint nagyjából harminc százalékkal növeli a költségeket, másrészt így egyelőre nem tudni, hogy azon a szakaszon mikor kezdődhet az útépítés.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?