Tudatosabban vásárolunk magyar terméket
Tavaly a magyarok tudatosabban vásároltak hazai gyártású élelmiszert, mint a korábbi években - derül ki az Ipsos felméréséből. Az Új Magyarország vidékfejlesztési program (ÚMVP) irányító hatósága megbízásából végzett felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek közel 80 százaléka megnézi a csomagoláson a termékek származását, 75 százalékuk pedig tudatosan figyel arra, hogy magyar terméket vásároljon - írja a Napi.
Az alapvető élelmiszerek közül a legfontosabb termékek - amelyeknél elsősorban a származási helyet veszi figyelembe a lakosság - a pékáruk, a tojás, a baromfi, továbbá más húskészítmények és a tejtermékek. A lista legvégén a szeszes italok és az édességek állnak.
Az elmúlt évben több mint 10 százalékkal nőtt azon fogyasztók száma is, akik rendszeresen vásárolnak biotermékeket. Tavaly a válaszadók mindössze 40 százaléka ügyelt arra, hogy egészséges élelmiszer legyen az, amit vásárol. A felmérés szerint a magyarok 66 százaléka szereti a bőséges adagokat, ami szintén nem az egészségtudatos táplálkozás elvét tükrözi. Ezzel szemben jó hír, hogy a napi gyümölcsfogyasztást majdnem minden magyar fontosnak tartja és törekszik is rá.