A magyarok bíznak a munkaadóikban

2010.03.17. 07:30 Módosítva: 2010.03.17. 07:43
A gazdasági válság hatására a dolgozók negyedének csökkent ugyan a lojalitása a munkahelye iránt, a többség mégis elkötelezett munkaadója iránt, derül ki egy felmérésből. Fontos a fizetés, de még inkább az, hogy a munkáltató őszinte legyen.

Magyarországon a munkavállalók 17 százaléka lojálisabb lett a gazdasági válság hatásra, míg 24 százalékuk inkább lojalitása csökkenéséről számolt be, 59 százalék szerint nem volt efféle hatás - írja  a Napi Gazdaság a Kelly Services 2009. október eleje és 2010. január vége között készített felméréséből. A lojalitást a vezetés pozitív hozzáállása, a jobb vagy legalább stabil fizetés és a jó munkahelyi légkör növelheti.

Összességében minden negyedik válaszadó "teljes mértékben elkötelezettnek" vallja magát jelenlegi munkaadója iránt, további 36 százalék pedig "többnyire/inkább elkötelezettnek" mondta magát. Vidéken a válaszadók 26 százaléka állította magáról, hogy "teljesen elkötelezett", szemben a budapestiek 24 százalékával. Életkor szerint is találtak eltérést: a 48-65 éves korosztály körében az arány 31 százalék, a 30-47 éveseknél 24 százalék, míg a 18-29 évesemunkahelyknél csupán 23 százalék.

Arra a kérdésre, hogy mi késztetné őket leginkább munkahelyváltásra, a válaszadók 27 százaléka az alacsony fizetést, illetve a kevés juttatást jelölte meg, ezt követi a rossz munkahelyi légkör (26 százalék) és az előrelépési lehetőségek hiánya (18 százalék). Azok a munkaadók, amelyek nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni a dolgozók körében - véli Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A gazdaság talpra állásával ez a fokozott munkavállalói elkötelezettség vélhetően versenyelőnyként jelentkezik majd.

A globális felmérés keretében 134 ezer dolgozó véleményét gyűjtötték össze, köztük több mint ötezer magyar munkavállalóét.