Érthetőbb lesz a villany-és a gázszámla
Szollár Domokos elmondta, hogy a most elfogadott intézkedéscsomagnak köszönhetően egyszerűsödnek a gáz- és villanyszámlák, amelyek így a fogyasztók számára is érthetőbbek lesznek. A számlák első oldalán csak a legfontosabbak - így a fogyasztók adatai, a fogyasztás mennyisége és a fizetendő összeg - lesznek feltüntetve.
A bővebb információkat a számla hátoldalára nyomtatják. A számlakép is egyszerűbb lesz, azaz a mostaninál sokkal könnyebben össze lehet majd hasonlítani a különféle szolgáltatók számláit.
A csomagban az is szerepel, hogy - ha a fogyasztó kéri - a szolgáltató köteles lesz elektronikus úton is kibocsátani a számlát, ami egyenértékű lesz a postai bizonylattal. Az intézkedéscsomag maximalizálja azt az időt, amelyre javítás vagy karbantartás miatt szüneteltetni lehet a szolgáltatást.
Szintén határidőt szabnának annak, hogy mennyi idő alatt kell egy kikapcsolt szolgáltatást újra bekapcsolni. Ez két nap lesz, és ha a cég ezt túllépi, akkor kötbért kellene fizetni a fogyasztónak. Ennek összege egy nap késés után a visszakapcsolási díj fele, a második nap után pedig a teljes összege. A szolgáltatóknak ezek mellett szeptembertől maximum 15 napon belül érdemi választ kell adniuk a szolgáltatással kapcsolatban felmerült reklamációkra, mondta a kormányszóvivő.