A válság átírta a megtakarítási szokásokat

2010.05.26. 13:21
Az elmúlt két év során, a válság következtében meggyengült a magánszemélyek likviditási helyzete, amely a megtakarítási hajlandóságuk jelentős csökkenéséhez vezetett. A piaci szinten megtapasztalt lejtmenetet követően némi bizakodásra adhat okot az idei első negyedévében az eseti és egyszeri díjfizetésű életbiztosítási termékek piacán mutatkozó fellendülés.

Az életbiztosítási piacon évi 10 százalékkal csökkentek a díjbevételek 2007 és 2009 között. A visszaeső értékesítés és az ügyfél-felmondások okán a tavalyi év folyamán a pénzügyi válságnak leginkább kitett terület, az egyszeri díjas unit-linked biztosításokból származó díjbevétel szenvedte el piaci szinten a legnagyobb csökkenést – olvasható a CIG Pannónia Biztosító szerdai közleményében.

A tőkepiaci hangulat mellett a lakosság megtakarítási hajlandóságának alakulása is jelentősen befolyásolja a befektetésekhez kötött életbiztosítások értékesítési eredményeit. A javuló tőkepiaci hangulat tovább növelheti a magánszemélyek megtakarítási hajlandóságát, pozitív hatást gyakorolva az életbiztosítási piac növekedésére is.

Az eseti és egyszeres díjfizetésű termékek piacán 2010 első negyedévében növekedés volt megfigyelhető: míg 2009-ben az életági díjbevétel hozzávetőlegesen 30 százalékát tette ki az eseti és egyszeri díjfizetésű termékek értékesítése, addig 2010 első negyedévében ez az arány 40 százalék fölé emelkedett.

Az előző évi adathoz képest tovább növekedett a rendszeres díjfizetésű, befektetéshez kötött életbiztosítások új szerzésű állománydíjunk,az elmúlt 2 évben tapasztalt tendencia folytatásaként 2010 első negyedévében is piacvezetőként végeztünk az új szerzésű, rendszeres díjfizetésű befektetéshez kötött életbiztosítások értékesítése terén” – hangsúlyozta Gaál Csaba, a CIG Pannonia Életbiztosító vezérigazgatója.

A társaság 2009 első negyedévében, az e piacon megszerzett, 16 százalékot meghaladó részesedés elérését követően, 2010 első három hónapja során a több mint 2,5 milliárd forint értékű új szerzésű unit-linked állománydíjjal a tavalyi piaci részesedés közel dupláját, 30 százalékos részesedést hasított ki a piacból.

„Még az idei évben tervezzük a hagyományos biztosítási termékek piacára való belépést, továbbá, a hazai palettával párhuzamosan a romániai kínálatunkat is bővítjük a soron következő hónapokban.” – fejtette ki Gaál Csaba és hozzátette: „a díjbevétel-állomány növekedését követően, továbbra is jelentős potenciált látunk a romániai életbiztosítási piacban. A szomszédos országban tevékenykedő értékesítési hálózatunk létszáma meghaladja a 300 főt.”