Bezárt az Armani Cafe az Andrássy úton

2010.06.16. 17:41
Bezárt az Armani Caffé az Andrássy úton. Az olasz divatmárka első magyarországi étterme az egy éves születésnapját sem élhette meg. A luxusmárka magyarországi franchise jogát tulajdonló befektető a Portfolio.hu információi szerint az étterem helyett egy másik luxus kategóriájú divatmárkát hozna be a megüresedett üzlethelyiségbe.

Az Armani üzlet tavaly nyáron, míg az étterem szeptemberben nyitott meg az ING Real Estate tulajdonában lévő Andrássy Palace-ban. Kedves Ferenc, az Armani üzlet és étterem magyarországi franchise partnere a Portfolio.hu-nak a megnyitón elmondta, hogy az olasz divatcégnek a tárgyalások során kifejezett kikötése volt, hogy az Andrássy úton nyíljon meg a budapesti üzlet.

A Portfolio.hu-nak tavaly szeptemberben nyilatkozó Kedves Ferenc elismerte, hogy a válság az Armani célközönségének számító réteget is érinti, azonban szerinte az Armani üzletileg biztos alapokon áll és reményét fejezte ki, hogy hamarosan visszaáll a piac a "normál kerékvágásba". A válsággal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy a költségeiket a mostani piaci környezetnek megfelelő szinten sikerült tartaniuk, ami nagy előny több versenytárshoz képest.

Az étterem sosem ment jól

Információink szerint az étterem a kezdetektől fogva jelentős veszteségeket termelt, s a tulajdonos a közelmúltban döntött úgy, hogy nem finanszírozza tovább a veszteségeket. Az étterem szomszédságában lévő Armani divatüzlet ugyanakkor forrásaink szerint a tulajdonosi elvárásoknak megfelelő teljesítményt nyújt.

A Portfolio.hu piaci forrásai szerint a Kedves Ferenc érdekeltségébe tartozó cég az Armani Caffé helyére másik bérlőt keres, ám ezúttal nem éttermet, hanem az Emporio Armani-hoz hasonló luxus divatmárkát hoznának be az Andrássy úti üzlethelyiségbe. Jelenleg több márkával is tárgyalnak és kb. egy hónapon belül hozzák nyilvánosságra az új bérlőt.

Forrásaink szerint az étterem bukásának egyik oka az volt, hogy a franchise szerződés értelmében az üzemeltetőnek nagyon sok mindenben meg volt kötve a keze. Az olasz divatcég ugyanis igen szigorú követelményeket állított mind a belső kialakítást, mind pedig az alkalmazottak számát illetően. A válság miatt megcsappant kereslettel szembesülő felső árkategóriás étterem pedig a magas költségszintet nem tudta kiterelni és már a kezdetektől jelentős veszteségeket termelt.

Átalakulóban az Andrássy

Az elmúlt években az Andrássy út kiskereskedelmi szempontból jelentős átrendeződésen ment keresztül, a sugárúton sorra jelentek meg a nemzetközi luxusmárkák (Gucci, Dolce&Gabbana, Louis Vuitton, Emporio Armani, stb.). Mostanra a kiskereskedelmi piacon az Andrássy út a luxusmárkák szinonímája lett, a Magyarországra belépni tervező nemzetközi luxusüzletek más lokációt szinte már nem is vesznek figyelembe. Ennek megfelelően a bérleti díjak a válságot megelőző időszakban dinamikusan emelkedtek, ez a folyamat - egyelőre legalábbis - 2008 óta megtorpant.