Kínába mennek Csányi borai

2010.06.25. 13:00 Módosítva: 2010.06.25. 13:01
Több mint százmillió forintos fejlesztést hajtott végre a közelmúltban a Csányi Pincészet. A nemrégiben újabb nemzetközi borversenyen aranyérmet szerző borászat a kínai piacra is belépett, első szállítmánya a napokban indult útnak.

Újabb 130 millió forintos, önerős befektetéssel, többek között szőlőtelepítést, támrendszer-építést, gépvásárlást végrehajtva fejlesztette tevékenységét a villányi Csányi Pincészet – olvasható a cég közleményében. Gál József vezérigazgató-helyettes tájékoztatása szerint negyven hektárnyi új ültetvénnyel – amelyek a cabernet sauvignon, a cabernet franc és a kékfrankos fajtát képviselik – 345 hektárra növekedett a pincészet telepített ültetvényeinek mérete.

A növekedés egyik mozgatója, hogy miközben idehaza, különösen a csúcsminőségű borok szegmensében jelentősen, mintegy 40 százalékkal csökkent az átlagos forgalom, a Csányi Pincészet eladásainak mértéke mindössze 5 százalékkal esett vissza. Ráadásul a tavaly kétmillió palacknyi bort előállító, 1,25 milliárd forintos forgalmú borászat a közeli napokban indítja útjára első szállítmányát Kínába, ahol erőteljes piaci munkával igyekeznek megvetni a lábukat. A pontos szállítási mennyiségről ugyanakkor a pincészet nem közölt adatokat.

A szakember szerint a kínai üzletben az is szerepet játszott, hogy a globális versenyben, a hazai mellett a nemzetközi piacokon is egyre inkább felértékelődnek a rangos nemzetközi elismerések. A Csányi Pincészet 2010-ben már több elismerést mondhat magáénak: a londoni Decanter World Wine Awardson aratott a 2007-es Chateau Teleki Cabernet Franc ért el szép eredményt, a Bordeaux-ban megtartott Les Citadelles du Vin-en a világ 20 országának 300 borvidékéről érkező borok között legjobb magyar borként szerzett Trophée Citadelles díjat a 2007-es Elegance Cuvée. A közelmúltban a Pannon Bormustrán pedig Vörös Csúcsbor címet kapott a 2007-es Chateau Teleki Cabernet Franc.