Nem tud talpra állni a hazai autópiac

2010.07.02. 12:19
Tovább estek júniusban a hazai újautó értékesítések, az elmúlt hónapban ugyanis közel 30%-kal regisztráltak kevesebb járművet, mint 2009 júniusában. A havi eladások a 3-4 ezer darab körüli szinten stabilizálódni látszanak, ami a töredéke a válság előtti szinteknek.

Júniusban tovább zuhantak a hazai újautó értékesítések, a regisztrált új személygépjárművek száma 28 százalékkal esett 2009 azonos hónapjához viszonyítva. A visszaesés üteme azonban mérséklődik: míg 2009 januárja és 2010 áprilisa között szinte minden hónapban több mint 50 százalékkal zuhantak az autóértékesítések év/év alapon, addig idén májusban és júniusban már "csak" 25, illetve 28 százalékos volt a csökkenés mértéke.

Az elmúlt egy évben a magyar személyautó értékesítések havi 3-4 ezer darab körül mozogtak, ami a töredéke a válság előtti szinteknek. Mint ismeretes, Magyarországon roncsprémium sem segítette az eladásokat, miközben az elmúlt másfél évben Európa számos országában támogatta az állam az újautók vásárlását.

Az elmúlt hónapban az egyes gyártók közül a Skoda vált a piacvezetővé az újautók piacán, a gyártó ugyanis 609 darab járművet értékesített júniusban, ami közel a duplája a 2009 júniusi értéknek. A második legnépszerűbb gyártónak a Volkswagen bizonyult, amely 472 autót adott el, ez 29 százalékos növekedést jelent a bázisidőszakhoz képest. A Ford eladásai viszont 33 százalékkal estek vissza (446 darabra), amellyel a gyártó harmadik helyre szorult vissza júniusban, a teljes első félévet tekintve azonban megőrizte piacvezető helyét.