Sör, víz, tévé: a Tesco is nyert a focivébén

2010.07.12. 12:13
Az elmúlt hetek időjárásának és a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően jelentős mértékben megnőtt a sör, üdítőitalok, jégkrém és rágcsálnivalók iránti kereslet a Tesco áruházaiban.

Másfélszer annyi sör és ásványvíz fogyott a világbajnokság alatt, mint májusban – közölte a Tesco hipermarketlánc. A műszaki cikkek közül a televíziók forgalma ugrott meg: az utóbbi egy hónapban mintegy kétszer annyit adta el belőle, mint májusban.

Bár az időjárás a hónap elején nem kedvezett a sörivásnak, az utóbbi hetek napsütése jelentős forgalomnövekedést eredményezett. A rácsálnivaló termékek közül a hagymás-tejfölös ízű chips volt a legkeresettebb, közel 30 százalékkal több fogyott a vb ideje alatt, mint az azt megelőző időszakban. A hőség megélénkítette a keresletet a jégkrémek iránt is, a legkedveltebbek a tölcséres jégkrémek voltak, amelyek közel 40 százalékos forgalomnövekedést hoztak.

A VB időszaka alatt az LCD TV-k, DVD írók, laptopok és fényképezőgépek is nagyfokú vásárlói érdeklődést váltottak ki. A televízió készülékek eladása megduplázódott a májusi forgalomhoz képest.