Mindent visznek, ami hűsít

2010.07.15. 07:41

A kereskedők szerint az extrém meleg időjárásban 3-4 szer több ásványvíz fogy, mint az enyhébb napokon. A jégkrémekből 5-6 szoros a növekedés. A legkeresettebb az úgynevezett impulzus, vagyis tölcséres és pálcás termék, ami jelzi, hogy a fogyasztók a gyors hűsítésre használják a jégkrémet, bár kifejezetten jól megy a családi kiszerelésű nyalnivaló is.

A sörből is tetemes mennyiség fogy, ám itt nem lehet többszörös növekedésről beszélni, tekintettel arra, hogy a napokban fejeződött be a labdarúgó-vb, amely látványos értékesítésnövekedést hozott. Érdekesség viszont, hogy a termék eladása nem esett vissza szignifikánsan a vébé végével. A meleg és a fociünnep erős lendületet adott az ízesített söröknek és nagy mennyiség fogyott a citrom illetve más ízesítésű árpalevekből.

A kánikula tartósnak ígérkezik, ami alapvetően dobja meg a légkondicionáló berendezések és ventilátorok forgalmát - állította Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere. Mint kifejtette, 30 fok felett ugrik meg igazán a termék forgalma. A tavaly június-júliushoz hasonlítva darabszámban idén háromszor több légkondicionálót értékesítettek, a tavalyi eladási bázisadatok viszont igen alacsonyak voltak.

Az eladások fej fej mellett haladnak a mobil és a beszerelést igénylő split klímáknál - holott tavaly hol az egyik, hol a másik eladása volt erősebb. A kereslet egyre inkább eltolódik a takarékos termékek irányába.