Presszóban is tárgyalnának a bankok a lottómilliárdossal

2010.07.22. 00:28
Akár a Pocok Presszóig is elmennének a bankok a lottómilliárdosért - derült ki az Index banktesztjéből, amely során a 3,17 milliárdot megnyert szerencsésnek adtuk ki magunkat.

Tizenhét banknak írtunk levelet a honlapjaikon megadott ügyfélszolgálati címre a lottónyertes szerepébe élve magunkat, hogy felmérjük, milyen szolgáltatásokkal kedveskednének nekünk, ha náluk helyeznénk el minden idők második legnagyobb nyereményét. A megkeresettek közül mindössze kilenc bank méltatott válaszra minket, közülük kettő viszont akár sörözni is eljött volna velünk.

Zoli, ez beugratás!

Bár a levél nyereményről nem beszélt, csak a hárommilliárdos vagyonról, a szemfüles ügyfélszolgálatok előtt nem sokáig tudtuk rejtve tartani ál-kilétünket. A Kinizsi Bank válaszában felejtett belső levelezésben a kollégák figyelmeztették egymást:  “Zoli, ez vagy beugratás, vagy a legutóbbi nagyobb lottó 5-ös”. Végül úgy tűnik, az utóbbira szavaztak, és személyes találkozót kértek, hogy megbeszéljük a részleteket. A válaszadók közül egyébként a legtöbben így tettek, konkrétumokat emailben kevesen mertek megfogalmazni.

Ha a kondíciókkal kapcsolatos kérdésére bármilyen számot, százalékot vagy akár konkrét konstrukciót mondanék, szakmai szempontból komolytalannak tűnhetne az ajánlatunk - magyarázta a Budapest Bank.

Tisztelt Bank!

Előre is elnézésüket kérem, amiért névtelenül írok Önöknek, de biztonsági okokból a személyes bemutatkozást és találkozót csak kedvező ajánlatuk esetén ejteném meg. Előrebocsátom, hogy nem az Önök bankja az egyetlen, akiket levelemmel megkeresek, de remélem az Önök bankja az, amivel végül sikerül majd megegyeznem.

Több mint hárommilliárd forintos vagyonom elhelyezésére készülök, talán megértik körültekintésemet. Bár a pénz még nem áll rendelkezésemre, ha sikerül megállapodnunk, hitelt érdemlően igazolom majd, hogy afölött rendelkezem és két hét múlva utalni is tudom.

Önöknél milyen kondíciókkal lehet elhelyezni ennyi pénzt, és milyen szolgáltatásokat biztosítanának, ha betenném? Bankügyeimet hosszabb távon szeretném kényelmesen otthonról, egy női ügyintézővel intézni, aki havonta személyesen felkeres és beszámol pénzügyeimről, illetve évente egyszer szeretnék bemenni abba a páncélterembe is, ahol a pénzemet tartják. A másik kérésem egy hárommilliós gyors kölcsön lenne, amíg a pénzem meg nem érkezik.

Várom mielőbbi válaszukat!

Levelünkben világossá tettük: abban az esetben ha a banknál nyitunk számlát, szeretnénk, ha egy női ügyintéző havonta otthonunkban személyesen tájékoztatna pénzügyeinkről, és évente egyszer bemehetnénk a pénzünket tároló páncélterembe. Amíg pedig a nyeremény meg nem érkezik - biztonsági okokból azt a Szerencsejáték Zrt. nem utalja egyből - egy hárommilliós gyorskölcsönt szerettünk volna kérni.

Hidegzuhany az MKB-tól

A legtöbb bank a személyes találkozóig nem akart minket lelombozni, kijózanító volt azonban az MKB válasza. Ők rögtön megírták, hogy a vagyon éves “szemléje” a páncélteremben nem lehetséges, hiszen az nem található ott. “Ügyfeleink pénzét elektronikus számlapénz formában tároljuk, tartjuk nyilván, így e betétek készpénzben állandóan nincsenek jelen bankunkban, nem megnézhető formában vannak tárolva” - írták.

Hogy megalomán vágyainknak mégis adjanak némi kapaszkodót, felajánlották, hogy a pénzt bármikor egyben kivehetjük, amit 24 órán belül kiszállítanak egy megadott címre.

Nem keltettek hiú reményeket a hárommilliós hitelkérelmünket illetően sem. Közölték, hogy azt egyelőre függetlenül tudják csak kezelni nagy összegű betétünk megérkezéséig, vagyis nem indulunk jobb esélyekkel, mint a lakosság nem lottómilliárdos többsége.

A jó orvos és a tapasztalat

Hiszem, hogy a jó privátbankár olyan, mint egy jó orvos. Az orvos sem alkot diagnózist személyes beszélgetés nélkül - szorgalmazta a személyes találkozót a Budapest Bank befektetési tanácsadója, aki mindenki közül a legközvetlenebb hangú választ írta. Itt többek között felvetette egy külön privát, zártkörű, saját névre szóló befektetési alap létrehozásának lehetőségét is.

A privát banki keretek között több mint 110 milliárd forintot kezelő Erste is részletes tájékoztató küldött, bár leírásuk nagyobb része saját sikereik és tapasztalataik felsorolásából állt. Ők - kérésünknek csak részben megfelelve - dedikált privát bankárt ígértek, valamint egy Visa Classic Hitelkártyát kétmillió forintos hitelkerettel. Meglobogtattak továbbá egy dombornyomott bankkártyát éves díj nélkül és egy a kártyához kapcsolódó ingyenes, kiemelt szintű külföldi utazási biztosítást - persze mindezt akkor, ha már ott vannak a milliárdok.

A banknál egyedülálló látra szóló forintkamatszintet és piac fölötti devizabetéti kamatárazást ígértek. Páncéltermes perverziónkra nem reagáltak, de milliárdos allűrjeinket az ajánlott exkluzív, zártkörű rendezvényeiken azért alighanem kiélhettük volna.

Találkozó a Pocok Presszóban

Egyszerű lottómilliárdosként tehát alighanem a Budapest Bankot vagy az Erstét választottuk volna, ők nemcsak gyors és készséges választ adtak, és újabb kérésünkre egészen a Pocok Presszóig jöttek volna tárgyalni, hogy ne feszengjünk a csillogó banképületben.

Nem ment bele a külső helyszínbe az FHB, pedig náluk meg sem említettük, mit értenénk semleges terepen. Hivatalos, szűkszavú választ küldtek, amelyben udvariasan közölték: találkozóra a banképületet tudják felajánlani.

Az OTP-t is az óvatosság jellemezte. Mint írták: privátbanki kapcsolattartás az általunk is elvárt személyes kapcsolattartásra épül, illetve, hogy megfelelő fedezet esetén tudnak hitelt biztosítani.

Talán csak elővigyázatosságból nem tárta ki kártyáit az Allianz sem, megkeresésünkre sablon válaszokat küldtek, felvetett igényeinkre érdemben nem reagáltak. Az AXA, a CIB és a K&H sem kapkodott milliárdjaink után, ők egyáltalán nem válaszoltak névtelen levelünkre. Talán még élt bennük az előző nagy lottónyeremény emléke.