Nem élvezetből vásárol a magyar

2010.08.26. 09:42
A hazai vásárlók a legtudatosabbak közé tartoznak Kelet-Európában - derül ki a GfK Hungária felméréséből. A magyarok 82 százaléka állítja magáról, hogy vásárlásait tudatosan megtervezi előre.

A hazai vevők 55 százaléka vallja magáról, hogy vásárlás közben rendszerint gyors döntést hoz a bolton belül. Ugyanígy a hazai vásárlók értettek legnagyobb arányban egyet azzal az állítással, hogy előre megtervezik a vásárlásaikat, mert így hatékonyak tudnak lenni - írja a Napi Gazdaság.

Úgy tűnik, hogy a racionális vásárlási döntés a "fejlettebb" piacok sajátossága. A koncentrált kiskereskedelemmel rendelkező Ausztriában, Szlovákiában, Csehországban és hazánkban a fogyasztók legalább kétharmada összehasonlítja a márkák árait, mielőtt választana közülük.

Délen élvezkednek

Az ésszerű vásárlás másik sajátossága, hogy mennyire tervezzük meg előre, mit is szeretnénk vásárolni, illetve milyen gyakran lépjük túl az eltervezett keretet.

A racionális vásárlási döntések ellenpólusa, az élményszerű, nézelődő vásárlás sokkal jellemzőbb a déli régióra. A bolgár, a szerb és a horvát vásárlók kétharmada élvezi a vásárlást.