Idén is agresszív lesz a biztosítók versenye

2010.10.20. 07:49
A hazai biztosítási piac képviselői szerint nincs esély arra, hogy az idén csitulna az október 30-i díjhirdetéssel kezdődő kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban az agresszív díjverseny - írja szerdai számában a Napi Gazdaság.

A gépjárműpiac visszaesése nem mérsékelte, hanem felerősítette a kampány jelentőségét, hiszen jóval kevesebb évközi kötésre számíthatnak a társaságok - mondta Csermely Tibor, a Groupama Garancia Biztosító ügyvezető igazgatója a Napi Gazdaságnak.

Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója szerint a piacot két ellentétes erő eredője fogja meghatározni. Míg a piaci verseny elvben árcsökkenést vonna maga után, az elmúlt évek egyre alacsonyabb árszínvonala és a növekvő károk ez ellen ható tényezők.

Az eddigi 13 szereplős piacra idén is érkezik új szereplő (a román állami biztosító jogutódjaként működő Astra), amelynek létérdeke a piacszerzés, így bizonyos, hogy tovább dúl majd a díjverseny - emelte ki Flamich Gábor, a Signal gépjármű-biztosítási főosztályvezetője.

A Közlekedési Biztosító Egyesület (KÖBE) szakértői szerint a kgfb díjára is rányomja majd a bélyegét a bankadó, illetve a biztosítói csődalap feltöltési kötelezettsége - írja a lap.