Kevesebb könyv, több szórólap

2010.11.08. 07:34
Tíz év alatt csaknem másfélszeresére bővülhet a kereskedelmi, ingyenes és reklámkiadványok nyomtatásának jelenlegi részaránya az összes nyomdaipari bevételből, míg az újságoké és könyveké tovább csökken - írta a Napi Gazdaság.

A sajtótermékek nyomtatásának részesedése az összes nyomdaipari árbevételből a jelenlegi 43,3 százalékról 38,7 százalékra csökken 2020-ra, a könyveké pedig 21,7-ről 17,2 százalékra - derül ki a GfK Hungária Kft. mintegy négyszáz nyomdai ügyfél és nyomda bevonásával készült felméréséből.

Jelentős bővülés várható ugyanakkor a kereskedelmi és ingyenes nyomtatványok, reklámanyagok előállításában, részarányuk 10,8-ról 15 százalékra nőhet. Ugyancsak emelkedés várható, bár jóval kisebb arányban, a tranzakciós küldemények, a kültéri nyomtatott reklámok, a reklámanyagok, a papíralapú termékcsomagolás, és a nyomtatott sajtón belüli mellékletek nyomtatásában.

A nyomdaipar összes árbevétele az idén a Nyomda- és Papíripari Szövetség becslése szerint 160 milliárd forintot tehet ki, a tavalyi 165 és a tavalyelőtti 176 milliárd forint után.