A Fordot viszi a magyar

2011.03.01. 11:36

Emelkedtek februárban a hazai autóértékesítések: az elmúlt hónapban 3526 új autót regisztráltak Magyarországon, ami 16 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva, derül ki a Datahouse ma közzétett adataiból.

Nagy fellendülésről továbbra sem beszélhetünk, az elmúlt másfél évben a hazai eladások 3000-4000 darab között mozogtak, míg a válság előtt a 15 000 darab körüli értékesítések voltak jellemzőek.

Rákapcsolt az Audi

Az idei lesz a legjobb első negyedév az Audi történetében, erre utal, hogy a forgalom januárban és februárban is 20 százalék körüli mértékben nőtt. A luxusautók iránt Kínában változatlanul erős kereslet, és a válságból egyre inkább magához térő amerikai piac révén érhetnek el értékesítési rekordot. A társaság tavaly minden korábbinál több kocsit, összesen 1,09 millió darabot értékesített, az idén pedig új csúcsra, 1,2 millió darabra kívánja növelni az eladást.

Februárban a Ford maradt a piacvezető márka Magyarországon, amely 443 darab autót tudott eladni, ami 12,5 százalékos piaci részesedének felel meg. A második helyen a Skoda állt, 11,8 százalékos részesedéssel, míg a harmadik helyet az Opel szerezte meg, 11,7 százalékos piaci részesedéssel.

Az elmúlt hónapban hatalmas növekedést mutattak a Hyundai eladásai, amely a bázisidőszaki 77 darab helyett most 120 autót adott el, valamint a Dacia, amelynek értékesítései az egy évvel ezelőtti 36 darabról 88 darabra emelkedtek. A magyar autópiac legnagyobb szereplői közül a Ford eladásai 36 százalékkal, a Skoda értékesítései 11 százalékkal, az Opel értékesítései pedig 33 százalékkal növekedtek. A Suzuki eladásai jelentősen csökkentek, februárban kevesebb, mint száz autót adtak el.

A prémium márkák felfutása tovább folytatódott, a BMW 66 százalékkal, az Audi pedig 48 százalékkal növelte eladásait. Lemaradt viszont a Mercedes, amelynek értékesítései 26 százalékkal estek vissza.