Arab turistákat csábítunk

2011.05.03. 10:04

Az Arab-öbölben népszerűsíti a magyar turizmust a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) Dohában egy szakmai találkozón, Dubaiban pedig az Öböl-menti országok legnagyobb kiállításán, az Arabian Travel Marketen mutatkozik be hazánk turisztikai kínálata a térség jelentős turisztikai döntéshozói és utazásszervezői előtt.

A rendezvénysorozat első állomása május 1-jén Katar fővárosa, Doha volt, ahonnan az utazók az ötcsillagos Qatar Airways járataival, január óta közvetlenül is elérhetik Budapestet. A katari utazásszervezők részére rendezett workshopot hazánk dohai nagykövete, Szabó László is megtisztelte jelenlétével. A program részeként, a szakmai találkozón megjelent közel negyven turisztikai szakember speciálisan az arab utazók igényeinek megfelelően nyerhetett betekintést Magyarország turisztikai kínálatába, Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatójának prezentációjából.

Az érdeklődők az MT Zrt. új, angol-arab nyelvű kiadványában is olvashatnak hazánk gyógy- és wellness kínálatáról. A Közel-Keleten hatezer utazási irodát tartanak számon, amelyek 60 százaléka három országban – Szaúd-Arábia, Egyesült Arab Emirátusok és Egyiptom – koncentrálódik, és többnyire kisebb helyi irodaként működik. A nagyobb utazási vállalatok elsősorban az Öböl-menti országokra jellemzőek, amelyek a főként üzleti csoportok utaztatásán kívül szélesebb körű szolgáltatásokat is nyújtanak, és kifejezetten stabil pénzügyi háttérrel rendelkeznek.