Élménykártyával élénkítené a kormány a hazai turizmust

2011.05.26. 10:22

A Nemzetgazdasági Minisztérium számításai szerint az üdülési csekket leváltó SZÉP Kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus harmincöt százalékos növekedését eredményezi - írja a Turizmus Online.

A kormány márciusban döntött a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásáról: az új cafeteria elemet a munkáltatók évi háromszázezer forint értékben adhatják a munkavállalóknak kedvező adózás mellett. Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkára egy sajtótájékoztatón azzal indokolta a kártya bevezetését, hogy így a jelenleginél olcsóbb és átláthatóbb rendszer jön létre.

Júliusban vehető kézbe

A SZÉP Kártya fizikai valójában júliusban jelenik meg a piacon, a szakemberek 2012-13-ban várják a tömeges elterjedését.Az államtitkár a kártyát - a tervek szerint jövőre gyökeresen átalakuló - cafeteria rendszer zászlóshajójának nevezte, amely az eddiginél kedvezőbb feltételeket nyújt mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére. A kártya felhasználása átlátható, az elektronikus követhetőség, a számlaadás a gazdaság fehérítését segítik elő.

„A SZÉP Kártya hatékony eszköz ahhoz, hogy a belföldi turisztikai forgalmat élénkítse. Számításaink szerint a kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus harmincöt százalékos növekedését eredményezheti, ezzel pedig együtt jár a foglalkoztatás bővülése a turizmusban” – emelte ki az államtitkár. Az üdülési csekket ugyanakkor a jövő év végén kivezetik a piacról.

A SZÉP Kártya után csak a 16 százalékos szja-t kell megfizetni a munkáltatónak, a kedvezményesen juttatható összeg évi háromszázezer forint.  Alacsony (1,5 százalékos) jutalékszint kapcsolódik hozzá, így a szolgáltatók számára is kedvező. Egy kérdésre az államtitkár kijelentette: nem tervezik a SZÉP Kártya szociális célú felhasználását, mivel a kormány a cafeteriát kifejezetten gazdaságélénkítő eszköznek tekinti.

Az államtitkár hangsúlyozta: eddig több intézmény is érdeklődött a kártyakibocsátásról, elsőként az OTP jelezte ez irányú szándékát, de a feltételeket teljesítő más szolgáltatók is versenybe szállhatnak.  A SZÉP Kártya kibocsátásával kapcsolatos feladatokat Körtvélyessy László miniszteri biztos koordinálja.

Négyszázmilliárdot költünk el külföldön

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója üdvözölte a kormányzati döntést, és kiemelt prioritásnak nevezte a belföldi turizmus erősítését. Erre lenne is tér, hiszen a cég adatai szerint a magyar lakosság évente négyszázmilliárd forintot költ el turisztikai céllal – külföldön.

Horváth Gergely szerint a Széchenyi Pihenő Kártya koncepciója jól illeszthető a nemzeti turisztikai marketingszervezet stratégiai céljához, amellyel a belföldi utazás trenddé válhat.

Az új szemléletformáló kampány az élményeket adó utazásokat népszerűsíti, a „Magyarország - Szívedhez legközelebb” szlogennel. A Magyar Turizmus Zrt tájékoztatási szerepet vállal a szolgáltatók felé, amelynek elsődleges eszköze a saját weboldal.

Az OTP az első kártyakibocsátó

Érdeklődők már vannak, Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy az OTP Pénztárszolgáltató elsőként indult el a Széchenyi Pihenő Kártya rendszerének kiépítésével. A cég megkezdte az elfogadóhelyek toborzását, a Pénztárszolgáltató honlapján már várják a jelentkezéseket, itt az elfogadóhelyi szerződések is letölthetők. Kovács Antal elmondta: 8000 szálláshelyet keresnek meg azzal, legyenek elfogadóhelyek.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a 34 ezer főt foglalkoztató vasúttársaságnál a SZÉP Kártya a cafeteria rendszer integráns része lesz a jövő évtől.