Ötmilliárdot költöttünk tavaly rovarirtókra

2011.05.31. 13:17

Stabilizálódott a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok 300 milliárd forintos magyarországi piaca a 2010. május és 2011. április között időszakban: kiskereskedelmi forgalmuk változatlan maradt éves összehasonlításban értékben is, mennyiségben is, derül ki a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexéből.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória bolti eladása meglehetősen koncentrált. Értékben a forgalom kétharmada jutott hipermarketre és drogériára, a legutóbbi két év során. A legnagyobb forgalmú húsz vegyi áru kategóriából, értékben 3-7 százalékkal emelkedett a toalett papír, papír zsebkendő, testápoló krém, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő eladása, egyik évről a másikra. Mennyiséget tekintve 4-8 százalékkal többet forgalmaztak a boltok toalett papírból, légfrissítőből, valamint arc- és szemránckrémből.

Különösen megnőtt a kereslet rovarirtók iránt, mivel tavaly a sok csapadék kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Értékben a rovarirtó kereskedelem éves bevétele 45 százalékkal bővült, meghaladta az 5 milliárd forintot. A kereskedelmi márkák értékben nem bővültek tavaly, részarányuk 17 százalék a vegyi kategóriák kiskereskedelmi eladásából, hasonlóan az egy évvel korábbihoz. Legerősebbek a gyártói márkák a hajápoló, szájápoló, valamint férfi kozmetikum kategóriában 91-94 százalékos piaci részesedéssel.