Hiszünk az élelmiszercímkéknek

2011.07.18. 15:25
A magyar fogyasztók nagyobb része tartja pontosnak és hitelesnek azt, amiről a címkék tájékoztatnak, mint 28 európai ország átlaga.

Idehaza legtöbben a kalória-, zsír- és vitamintartalomra vonatkozó adatokban bízik mindig; sorrendben a megkérdezettek 41, 37 és 35 százaléka.

Ugyanakkor 28 európai ország átlagában kisebb azok aránya, akik minden esetben hitelesnek tekintik ezeket a számokat. Kalóriánál kontinensünk átlaga 35, zsírnál 25, vitaminnál 26 százalék.

További sorrend a magyar fogyasztóknál: mindig bízik a frissességre vonatkozó információban 34, míg a termék bio voltában, illetve mesterséges adalékanyagoktól való mentességében 30-30 százalék.

Arról, hogy adott élelmiszert importáltak-e, illetve a termék természetes voltáról 28-28 százalék fogadja el mindig hitelesnek a tájékoztatást.

Értjük is?

Míg 28 európai ország átlagában a megkérdezettek közel fele, (45 százalék) érti is, amit a címkék közölnek velük, Magyarországon viszonylag alacsony, 31 százalék ugyanezen arány. Nálunk a válaszadók 61 százaléka csak részében érti a táplálkozási információkat.