Etelka, Aletta
3 °C
4 °C

Kevesebb kozmetikumot veszünk

2011.07.29. 12:15

Az első félévben némileg csökkent a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a múlt év azonos időszakhoz viszonyítva, közölte a Nielsen piackutató.

Értékben 1, mennyiségben 3 százalékos visszaesést regisztrált a Nielsen. Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatokért felelős osztályvezetője közölte, hogy  az általuk mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum eladásából a boltok évente mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el.

Féléves összehasonlításban a legnagyobb forgalmú húsz vegyi áru kategóriából értékben 1-9 százalékkal emelkedett például az általános tisztítószerek, a hajfesték vagy a szappan forgalma. Mennyiségben 5-5 százalékkal forgalmaztak többet a boltok testápoló krémből és vécétisztítóból. Az eladás eléggé koncentrált, hiszen értékben a forgalom 65 százaléka jutott hipermarketre és drogériára mind az idei, mind a tavalyi első félév során.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az elmúlt félév során a hipermarket piaci részesedése értékben 38 százalék volt, ahogyan a tavalyi első félévben is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a légfrissítő, a mosószer és az öblítő teljes bolti forgalmából. A drogériák piaci részesedése értékben egyaránt 27 százalék volt a tavalyi és idei első félév során, miközben jóval magasabb, 46-61 százalékos arány jutott rájuk a hajfesték,  az arc- és szemránckrém, valamint a pelenka eladásából.

Noha a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok teljes hazai forgalmából általában alacsony (14 százalék), ennél jóval magasabb (20-22 százalék) öblítőből, toalett papírból és mosogatószerből.