Nem vagyunk jó piaca a Tescónak

2011.10.05. 15:26

Az első félévben 16 százalékkal nőtt a brit kiskereskedelmi óriás Tesco konszolidált nettó nyeresége éves összehasonlításban, ugyanakkor a brit értékesítések 0,5 százalékkal mérséklődtek - tájékoztatott a vállalat szerdán. A társaság nettó profitja január-júniusban 1,38 milliárd font volt az egy évvel korábbi 1,18 milliárd fonthoz képest. Elemzők 1,31 milliárd fontra számítottak.

A Tesco féléves jelentésében kiemeli, hogy a vállalat által lefedett területen belül jelentős eltérések vannak a gazdasági és fogyasztói környezet tekintetében. "A világpiaci visszaesés, és az azt követő szigorú megszorítások által leginkább sújtott piacokon, így Írországban és Magyarországon még akadozik a kilábalás a válságból, míg máshol, így Thaiföldön erős növekedés tapasztalható" - írja közleményében a társaság.

A két gyengélkedő európai állam esetében a Tesco arról tájékoztat, hogy az adott gazdasági körülmények miatt alacsony ütemben bővítik értékesítési területük nagyságát, amíg az általános gazdasági helyzet nem javul.  

Magyarországon az üzemanyag-eladások nélkül számított bruttó értékesítés éves összehasonlításban 2,6 százalékkal nőtt az első félévben. Az első negyedévben 3,5 százalékkal, míg a második negyedévben 1,8 százalékkal nőtt ez a mutató az előző év hasonló időszakához képest.