450 embert elküld a magyar Erste

Portfolio
2011.12.09. 09:28

Dolgozóinak közel 15 százalékát elbocsátja és fiókjainak várhatóan negyedét bezárja Magyarországon az Erste Bank, közölte a hitelintézet. A bank drasztikus lépése a hazai nagybankok között egyelőre egyedülállónak tekinthető, igaz a héten a CIB Bank is bejelentette 11 fiók bezárását.

A gazdasági válság következményeként előálló korlátozott bevételi kilátások, a hitelezés visszaesése, a kiemelkedően magas mértékű bankadó és a végtörlesztés intézményének bevezetése okozta jelentős veszteség miatt a jövő év első hónapjaiban dolgozóinak mintegy 15 százalékától kénytelen megválni az Erste Bank Hungary Zrt. - közölte a bank.

Jelasity Radován elnök-vezérigazgató közölte: a kedvezőtlen külső gazdasági események, a bankpiac lefékeződése és a céltartalékolási kötelezettségek jelentős növekedése együttesen elkerülhetetlenné teszi a magyar Erste Bank szervezeti átalakítását és fiókhálózatának karcsúsítását. Álláspontja szerint a hosszú távon is fenntartható működés keretei csak a költségek csökkentésével, szigorú költséggazdálkodás mellett teremthetőek meg.

Melyik fiókok?

Ha Ön Erste-dolgozó, és már tudja, mely fiókokat zárják be – vagy legalább azt, hogy az Önt foglalkoztatót biztosan –, írja meg, és mi megírjuk!

A csoportos létszámleépítés előreláthatólag a teljes állomány közel 15 százalékát érinti, - azaz hozzávetőlegesen 400-450 főt - a fiókhálózat pedig várhatóan mintegy 43 fiókkal csökken. Az elnök-vezérigazgató közölte: az Üzemi Tanáccsal egyeztetve megpróbálják a lehető legtöbb segítséget megadni az érintetteknek és ezzel is enyhíteni számukra a következményeket. Ez azt is jelenti, hogy a Munka Törvénykönyve és a Kollektív Szerződés adta lehetőségeken túl igyekeznek az érintetteknek további juttatásokat nyújtani.

Jelasity Radován rámutatott: a tulajdonos Erste Group változatlanul fenntartja a magyar piac és a hazai ügyfelek iránti elkötelezettségét, azonban a bankpiac lefékeződése miatt át kell értékelni a bankcsoport magyarországi középtávú kilátásait, és ennek megfelelően kell alakítani az üzleti stratégiát. Az átalakítási folyamat nem kizárólag létszámleépítést jelent, hanem átfogó megújulást a stratégiától az ügyfélkapcsolatokon keresztül a kockázatkezelésig. A korábbi évek hitelezésen alapuló növekedését felváltja egy, a forrásgyűjtésre fókuszáló, az ügyfélkapcsolatok hatékony kiaknázásán alapuló banki tevékenység.