Kiakadtak a Négy Mancsra a baromfisok

2011.12.14. 15:38

„A Négy Mancs Alapítvány lejárató-lobbista kampányával megtéveszti a fogyasztókat" - véli a Baromfi Terméktanács, ezért bejelentést tett a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH). A terméktanács kéri, hogy a GVH indítson versenyfelügyeleti eljárást és haladéktalanul tiltsa el az alapítványt a kifogásolt tevékenységektől.

„A hazai baromfiágazati szereplőknél betelt a pohár a Négy Mancs jelentős gazdasági károkat okozó, szakmaiatlan működése miatt, amely teljes mértékben ellentétes alapítványi minősítésével is" - írja közleményében a terméktanács. Úgy vélik, az alapítvány névlegesen állatvédelmi-állatjóléti célok megvalósítására törekszik, valójában lobbista-lejárató kampányokat folytat.

Szerintük az NM sok magyar és külföldi fogyasztót tartott vissza indokolatlanul attól, hogy magyar baromfiágazati termékeket vásároljanak. Emellett számos magyar és külföldi kereskedőt is arra indított, hogy a baromfitermékeket más ország termelőitől szerezzék be.

„A hazai piaci vezető baromfiipari vállalkozásának számító szentesi Hungerit Zrt. 2008-ban csaknem 200 munkavállalót volt kénytelen elbocsátani és üzemében gépsorokat állított le, mivel az alapítvány közleményeinek hatására több magyar és németországi élelmiszerlánc visszamondta megrendeléseit. A közelmúltban pedig az alapítvány aktivistái egy kölni vásáron osztogattak szórólapokat, amelyekkel a kiállítás közönségét a magyar termékek ellen hangolták" - állítja a terméktanács.