Nem éreznek Malév-pánikot az utazási irodák

2012.02.01. 16:28

"Bár sokan telefonálnak a Malév helyzete miatt, ők leginkább arról érdeklődnek, hogy a napokban induló gépük fel fog-e szállni. Pánikhelyzetet nem érzékelünk, és a foglalásokban sem lehet jelentős visszaesést látni, bár ez azzal is magyarázható, hogy január végén általában is kevesen foglalnak utazásokat" - mondta az Indexnek Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője.

Mivel az úgynevezett varsói egyezmény alapján az utazási iroda a repülőjegyek esetén csak közvetítő, a szerződés a légitársaság és az utas között jön létre, ezért az esetlegesen törölt járatok miatti kárt sem tudják megtéríteni. Így erről csak a Malév vagy a kormány intézkedhet, a Nemzeti fejlesztési Minisztérium egyelőre azt jelentette be, hogy a kintragadókat és azokat, akiknek a leállást követő három napra van érvényes jegyük, mindenképpen kártalanítják.

"Az utazási irodák természetesen ilyen esetekben is megpróbálnak segítséget nyújtani, mint ahogy az izlandi vulkánkitörés idején is napi 24 órában dolgoztunk, hogy megoldást találjunk az utasok problémáira" - mondta Molnár Judit. "Bár ilyen szempontból felkészültek vagyunk bármilyen helyzetre, mégsem készülünk a csődre és bízunk benne, hogy a Malév tovább tud működni" - tette hozzá.

Mint azt hétfőn megírtuk, a Malév a pénzügyi összeomlás határára került, miután az Európai Bizottság döntése alapján vissza kell fizetnie az államnak 100 milliárd forintnyi korábbi támogatást, és a jövőben sem kaphat ilyen jellegű segítséget. A kormány hétfőn feltételezhetően a csődeljárások kivédésére stratégiailag kiemelt jelentőségű vállalatnak minősítette a Malévot, Berényi János, a cég igazgatóságának elnöke pedig tegnap bejelentetette, hogy a cél a túlélés egy új nemzeti légitársaság megalakulásáig.