Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában pénteken azt mondta, hogy két Malév-gép maradt a határokon kívül: egy Tel-Avivban, egy pedig Írországban. A többi repülőgép Magyarországon van. A miniszterelnök kijelentette: nem lehetetlen a légitársaság újraindulása. (MTI)
A Külügyminisztériumnak egyelőre még becsült adatai sincsenek arról, mekkora plusz költséget okozott a Malév leállása.
Az utazási irodáknak a Malév-jegyekre szóló foglalásokat átfoglalni, törölni, jegyet módosítani és visszatéríteni nincs jogosultsága, az utasok csak újonnan megváltott, más légitársaságok járataira szóló jegyekkel utazhatnak. Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője, az OTP Travel ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) olyan közleményt tett közzé, amellyel a továbbiakban nem engedélyezi az irodáknak a repülőjegyek visszatérítését és cseréjét. A szóvivő hangsúlyozta, hogy eddig hivatalosan sem a Malév, sem pedig a IATA nem kereste meg őket. (MTI)
Egy olvasónk éppen a kisinyovi repülőtérről jelenti, ott is vannak áldozatai a Malévnak. Az biztos, hogy a magyar külügyminiszter még olvasónkkal együtt érkezett Moldáviába, de Martonyi a Malév csődje ellenére is hazajutott. Olvasónk nem érti, de mi azért segítünk neki: a külügyminiszter még felfért a péntek hajnali gépre, így a magyar légitársaság csődje előtt pár órával már itthon is volt. Kalandok Moldáviából.
A Lufthansa Csoport bővíti járatai kapacitását Frankfurt, München, Bécs és Zürich célállomásokra, valamint február 6-tól Berlinbe, Hamburgba és Brüsszelbe indít új járatokat. Az Austrian Airlines a megnövekedett utasigényekhez igazodva szintén nagyobb kapacitású gépekkel közlekedik a Bécs-Budapest útvonalon. Február 7-től a Swiss Air Lines megnöveli a Budapest-Zürich vonalon közlekedő járatok kapacitását, a Brussels Airlines pedig az eddigi két járat helyett napi három alkalommal indít járatokat Brüsszelbe 2012. február 13-tól.
A Travel Service május elsejétől Smartwings márkanéven menetrendszerinti járatokat indít Budapestről. A Smartwings délutáni közleményében már ismertette az indítandó járatok célállomásait: a társaság egyéb járatok mellett február 11-től heti három alkalommal Tel-Avivba, áprilistól naponta kétszer a párizsi Charles de Gaulle repülőtérre repül majd. A Ryanair Budapestre telepíti négy Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév-dolgozók jelentkezését. (MTI)
Információnk szerint a Malév gépei elindultak az írországi Shannonba, az MAH5200 jelű gép már látható is a flightradar24 oldalán, hét órakor már Szlovákia felett repült.
Az MAH5212 jelű gép gép búcsúzóul elhúzott az 1-es kifutó felett, és széles tiszteletkört tett.
A Malév Tel-Avívban maradt gépe információink szerint a jövő hétig nem száll fel, a személyzetet holnap hozzák haza az izraeli légitársaság menetrendszerinti járatával.
A Malév Virtual a Malév Zrt. Virtuális leképezéseként képviselte a magyar színeket a szimulátoros repülés világában, írják közleményükben. A Malév Virtual közel száz pilótája megköszöni a Malév Zrt. dolgozóinak az elmúlt években nyújtott támogatásukat, a pozitív hozzáállást, példamutatást, rengeteg szakmai anyagot, amellyel segítették társaságukat. Mint írják, nem egy pilótatársuk dolgozott a Malévnál, mélyen együtt éreznek a Malév dolgozóival, egyben sok sikert és kitartást kívánnak nekik. A Malév virtual továbbra is Malév színekben repül a virtuális térben.
Negyed nyolckor leszállt Budapesten az a gép, amely Dublinban maradt lízingelt gép személyzetét szállította.
Hétfőn még arról volt szó, hogy az amerikai lízingcéggel sikerült megállapodni, pénteken mégis vissza kellett szállítani a gépeket a cég írországi telephelyére. Az első gép hét óra előtt szállt fel Budapestről.
A Malév-bónuszpontok beváltására nincs semmilyen befolyása a kártyákat kiadó Citibanknak. A régi kártyák érvényesek maradnak, de újakat nem adnak ki. A Malév-hitelkártyával vásárolt jegyek árát ugyanúgy lehet visszaszerezni, mint bármilyen más hitelkártya esetében.
Leszáltt a Malév első gépe a lízingcég írországi telephelyén, és nemsokára követi a MAH-5212-es típusjelű gép is landolni fog a shannoni repülőtéren.
A HA-LOK lajstromjelű Boeing 737-800-ast további hét gép követi a légtérben, Budapestről legutóbb a HA-LOF lajstromú 737-600-as szállt fel.
A Liszt Ferenc repülőtérről este 10 óráig 8 lízingelt Boeing szállt fel, mindegyik gépet magyar személyzet repüli a lízingelő International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába.
A Budapest Airport (BA) azt tanácsolja az utasoknak, hogy a légitársaságoknak csak a megfelelő engedélyekkel és szerződésekkel rendelkező járataira váltsanak jegyeket - olvasható a BA péntek esti közleményében.
A meg nem erősített járatokra való foglalásokból eredő károkért, illetve a légitársaságok ezekhez kapcsolódó marketing ajánlataiért a Budapest Airport nem tud felelősséget vállalni - hívja fel a figyelmet Hardy Mihály, a társaság kommunikációs igazgatója.
Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője a Napi Gazdaságnak elmondta: a IATA visszavonta a Malév jegyek cseréjére vonatkozó előírását is, azaz az interline rendszerben már nem lehet Malév jegyet más légitársaság járatának jegyére átváltani. Az utasnak így mindenképp új jegyet kell vásárolnia.
A nagyobb gondot az jelenti, hogy a fenti intézkedés nyomán a más légitársaság által üzemeltetett gépekre is megtagadhatja - sőt meg is tagadja - a partner légitársaság, hogy a korábban a code-share (járatmegosztási) szerződések alapján a Malév által töltött helyekre szóló jegyeket az utas felhasználja. Tehát hiába dől hátra az utas, hogy az ő járata Párizsból vagy épp Londonból közlekedik, ha a jegye 182-vel - a Malév számával - kezdődik, nem engedik gépre ülni.
A Malév 18 darab Boeing 737-es típusú repülőgépéből 14 tart (közülük néhány már meg is érkezett) a lízingcég írországi telephelyére, Shannonba. Két gépet Budapesten javítanak a hangárok előtt, egy repülő Tel-Avivban maradt, egy pedig Dublinban. A DH4-es flottából az egyik gép Innsbruckban van karbantartáson, három pedig Budapesten. Ezekről jövő héten lesz döntés.
A Malév csütörtökön elindult mind a 14 gépe megérkezett az írországi Shanonnba, a gépeket lízingbe adó International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába. Utolsó gépként, a HA-LOM lajstromjelű, MA5248-as számú Boenig-737-8Q8-as landolt, magyar idő szerint szombat hajnali fél kettőkor.
Reggel már nem szálltak fel a Londonba, Párizsba, Amsterdamba, Frankfurtba, Varsóba, Prágába, Milánóba repülő gépek és törölték a Helsinkibe és Kijevbe induló járatokat és a bukaresti, valamint a Tel-Avivba induló gépeket. Háromnegyed nyolckor hazatért Shannonból a pilótákat szállító gép.
Még mindig vannak kinn Malév-utasok Ferihegyen, a tegnapi tolongásnak azonban már nyoma sincs, a mai napon eredetileg is mindössze tizenhárom Malév járat ment volna, az utasok egy része más légitársaságokkal is meg tudta oldani az utazást. Hardy Mihály a Budapest Airport szóvivője az Indexnek megerősítette, a Malév 70 személyes Q400-as, személyzetet szállító gépe reggel hazatért Shannonból. "Ma már inkább a hóé a főszerep a repülőtéren" - mondta Hardy.