Enikő, Melitta
8 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Elbukhat másfélmillió embert Ferihegy

2012.02.13. 07:21 Módosítva: 2012.02.13. 07:22

Az utóbbi időben egymás után jelentették be a diszkont-légitársaságok, hogy újabb járatokat indítanak Budapestről, ezzel számos olyan város is bekerült a fapadosok hálózatába, amelyekről korábban a Malév innen tovább repülő utasokat szállított Magyarországra. Az új szereplők azonban nem hozhatják vissza a budapesti átszálló forgalmat, mivel a diszkont-légitársaságokkal átszállást nem lehet  tervezni, írja a Napi.

A Malév járatain Budapestre érkezett átszálló utasok*
 
 
Koppenhága 32244
Bukarest 31352
Tirana 30060
Pristina 28153
Stockholm 27173
Thesszaloníki 26413
Szkopje 25718
Amszterdam 21998
Hamburg 20669
Berlin 20157
* Nem szerepelnek a táblázatban azok az utasok, akik más légitársasággal érkeztek és Malévval utaztak tovább.
 Forrás: BA Zrt.

A számok a talpra állásra utalnak a Budapestről kiinduló forgalom szempontjából, az éves szinten elveszített 1,5 milliós átszálló utasforgalom azonban rendkívül nehéz pénzügyi helyzetet teremt a repülőtér számára − közölte a Liszt Ferenc repülőteret működtető Budapest Airport Zrt. (BA).

A BA adatai szerint tavaly Koppenhágából érkezett a legtöbb átszálló a Malév járatain Budapestre, közvetlen utánuk pedig Bukarest következett több mint 31 ezer utassal, de Tirana is a harmincezresek klubjába tartozott. Sokan jöttek Pristinából, és például Szkopjéből is több mint 25 ezren érkeztek, Szarajevó és Tel Aviv felől pedig több mint tízezer transzferutas érkezett a Malév járatain 2011-ben. A lista végén áll a néhány tucat utast "küldő" Rodosz, Krakkóból pedig 11 átszálló utas repült a magyar fővárosba.

A skála tehát széles, a jelek szerint a másfél millió tranzitutas visszaszerzése nehéz lenne egy új nemzeti légitársaságnak, amely a kialakult helyzetben csak azokra a nagy − Moszkva, Kijev, Isztambul, Tel Aviv −, illetve balkáni  városokra fokuszálna, amelyekre − jogi akadályok miatt − vagy nem repülhetnek diszkontok, vagy nem éri meg nekik. Az idő múlásával pedig egy új cég nehezen tudná visszafoglalni korábbi piacait a diszkont és a − kapacitásaikat növelő − hagyományos légitársaságoktól.