Gyöngyi
9 °C
25 °C
Index - In English In English Eng

Kivonulhat a Profi és a Match is

2012.04.06. 09:01
A Profi és a Match lehet az a két üzletlánc, amely a közeljövőben kivonulhat a magyar piacról, felvásárlásukkal pedig a CBA kísérletezhet, értesült a Magyar Nemzet. A CBA meg akarná előzni a Tesco-t, és egy ilyen üzlettel megduplázhatná a boltjai számát.

A lap arról ír, hogy ha létrejön az üzlet, akkor a magyar üzletlánc akár meg is előzheti a hazai piacon listavezető Tescót. A Magyar Nemzet piaci forrásokból származó információi szerint jelenleg a francia–belga Louis Delhaize-csoport még meglévő magyarországi érdekeltségei (a Cora az Auchané lett) keltenek izgalmat a hazai kereskedelemben.

A Magyar Nemzet forrása szerint logikus lépés lenne, ha a CBA kezébe kerülnének ezek az üzletek, hiszen a Match szupermarketek a CBA Prima-, a Profi diszkontok pedig a CBA Cent-fejlesztésekhez kapcsolhatók.

Az áruházlánc bővítéséről folytatott tárgyalások tényét Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elismerte a lapnak. „Bonyolult és nagyon kényes tárgyalásokról van szó, amelyek kimenetele a legjobb esetben is két félen áll, ezért megbecsülni sem lehet a befejezések időpontját” – mondta, hozzátéve, hogy más versenytársak is lecsaphatnak a kivonuló láncok hálózatára. Ilyen lehetne a Tesco – hiszen ezek az üzletek illeszkednének a Tesco Expressz boltok sorába –, az áruházlánc sajtóosztálya azonban cáfolta a feltételezést.

A Magyar Nemzet szerint a 105 CBA Príma üzlet száma a 123 Match-üzlet felvásárlásával még akkor is megduplázódhatna, ha az egymás közelében lévő egységeket bezárnák. A 73 Profi diszkont pedig megsokszorozná a jelenleg működő 14 CBA Cent diszkont számát.

Baldauf László, a CBA elnöke szerdán elmondta, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnak Magyarországról, a tárgyalópartnereket azonban nem nevezte meg titoktartási kötelezettségre hivatkozva.

A Nielsen piackutató által tavaly áprilisban közölt, a 2010-es adatok alapján összeállított ranglistán az élelmiszer-kereskedelmi láncok között a legnagyobb forgalmazó a Tesco volt (666,5 milliárd forint, a februártól, februárig tartó üzleti évben), amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA (555 milliárd forint) és a Coop (510 milliárd forint) követett.