Hella
14 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

13
+1
4
+2
2
+2
1
+1
1
-2
FIDESZ-KDNP
63
13
52.77%
JOBBIK
21
1
6.34%
MSZP-PÁRBESZÉD
48
1
6.59%
DK
36
4
16.03%
LMP
28
0
2.16%
MOMENTUM
21
2
9.80%
MI HAZÁNK
63
0
3.29%
MKKP
6
0
2.60%
MUNKÁSPÁRT
5
0
0.42%

Részvétel

Magyarország: 43.37%, Mo: 43%,
Budapest: 52.51% Bp: 53%

Magyarország

Budapest

Európai parlament

Párt neve
2014
2019
EPP
221
179
S&D
191
150
ECR
70
58
ALDE&R
67
107
GUE/NGL
52
38
Zöldek/ESS
50
70
EFDD
48
56
ENF
52
58
NI
0
7
Egyéb képviselők
0
28

Fónagy János alakítja át a tömegközlekedést

2012.04.20. 14:05 Módosítva: 2012.04.20. 14:05

Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára lesz a közösségi közlekedés megújításáért felelős kormánybiztos – közölte pénteken a Miniszterelnökség. Reggel a Magyar Nemzet már írt arról, hogy miniszteri biztos kerül a MÁV élére, ám azt nem sokkal később cáfolta Völner Pál, aki szintén a fejlesztési minisztérium államtitkára.

Völner, aki megerősítette a napok óta ismert sajtóhírt, miszerint Szarvas Ferenc távozik a vasúttársaság éléről, azt is elmondta: a MÁV-nál nem lesz miniszteri biztos, a kormányzat azonban a közösségi közlekedés átfogóbb átalakítását tervezi, amiről napokon belül döntés születik.

És a döntés meg is született, derül ki a Miniszterelnökség közleményéből. Eszerint Fónagy május 1-jétől egy évig lesz tömegközlekedési kormánybiztos, ez alatt le kell vezényelnie a tömegközlekedési reformot. „A kormányzati elvárás szerint [...] a teljes átszervezés eredményeként létrejövő új közösségi közlekedési rendszert mentesíteni kell minden, az elmúlt évtizedekben kialakult, a korszerű és költséghatékony működődést akadályozó szervezeti, személyi és szabályozási korláttól” – olvasható a közleményben.

A Miniszterelnökség közölte: a kormánybiztos feladata, hogy közreműködjön a közösségi közlekedés szervezeti kereteinek, ingatlanvagyonával kapcsolatos feladatainak korszerűsítésében. Fónagy Jánostól elvárják, hogy egyebek mellett a tarifa- és kedvezményrendszer átalakításának levezénylését, a menetrendek összehangolásával kapcsolatos folyamatokban való részvételt. Feladata az is, hogy szerepet vállaljön „a közúti és vasúti közösségi közlekedést kiszolgáló hazai háttéripar, elsősorban a jármű- és gépgyártás megteremtésének, fejlesztésének előmozdításában”.

A közlemény megjegyzi: Fónagy János a továbbiakban is a fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára marad. A kormánybiztos feladata ellátásáért a miniszterelnöknek felelős, tevékenységét díjazás nélkül látja el.

A tömegközlekedés eddig nem volt az Orbán-kormány sikertörténete. A 2010-es választások után megnyitották a korábbi szocialista kormányok által bezárt mellékvonalakat, a szimbolikus gesztuson túlmenő, érdemi lépéseket nem tettek idén áprilisig – ekkor viszont a korábbi bezárásoknál sokkal nagyobb MÁV-kurtításról, 410 vonat leállásáról döntöttek.

Egy március eleji rendezvényen Orbán beismerte, hogy a közösségi közlekedés átalakítására kudarcként tekint. „A MÁV átalakításába beletörött a bicskánk, vagy ha bele nem is törött, benne maradt”. A miniszterelnök most már nem csodálkozik, hogy annyi próbálkozás ellenére, eddig senki nem járt sikerrel, de „nekünk azért még talán van rá esélyünk”.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!