Orsolya
11 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Milliárdos vasútberuházásokról dönthet az EU

2012.07.06. 14:30
Amennyiben az uniós források lehetővé teszik, a jelenleg is folyamatban levő, vagy a közeljövőben induló mintegy 500 milliárd forintnyi vasútfejlesztési beruházások mellett újabb, mintegy 400 milliárd forintos fejlesztés is elindulhat, akár egy-két éven belül is – mondta Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.

Az államtitkár elmondta, hogy a hazai fejlesztési lehetőségeket a közösségi közlekedésben is elsősorban az uniós források elérhetősége határozza meg. A következő uniós költségvetési ciklusban felhasználható keretekről folynak a tárgyalások az Európai Bizottság és a tagállamok között. Magyarország következetesen kiáll a kohéziós források szerepének megőrzése mellett – mondta. Az államtitkár szerint várhatóan még a most kezdődött ciprusi uniós elnökség ideje alatt eldőlhet, mire lesz pénz az évtized végéig a hazai közlekedésfejlesztésben is.

Hegmanné Nemes Sára kiemelte, fontos cél az elővárosi közlekedés feltételeinek javítása, illetve ennek kapcsán Budapest elővárosi kötöttpályás közlekedésének fejlesztése, valamint az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetését. Kitért a közlekedési vállalatok közötti együttműködés javítására is.  A cél, hogy a MÁV és a Volán-társaságok ne vetélytársai, hanem partnerei legyenek egymásnak. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy megkezdődött a Volán-társaságok racionalizálása, amelynek eredményeként várhatóan hét Volán-társaság marad.

Az államtitkár mindezt pénteken Budapesten, a 62. Vasutasnap tisztavató ünnepségén. Az ünnepségen Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója közölte, hogy azon dolgoznak, hogy a nemzeti vasúttársaság korábban szétdarabolt szervezetét újra egységessé tegyék, mert a sok leánycég rendszere átláthatatlan, pazarló, és a rendszer működése lassú.

A főváros közigazgatási határát naponta több mint 600 ezren lépik át, és az előrejelzések szerint a közeljövőben az utazási igények akár 30 százalékkal is megnőhetnek. Eközben jelenleg csak minden harmadik ember érkezik Budapestre vonattal vagy autóbusszal – indokolta a fejlesztés szükségességét az államtitkár.