Business Talks '24
Üzleti konferencia
Az idén első alkalommal elvégzett adományozói felmérés során az ország kétszáz legnagyobb árbevételű cégét kérdezték meg adományozási szokásaikról. A listát a Magyar Adományozói Fórum önkéntes válaszadás alapján állapította meg, abban nem szerepeltetve a többségi vagy teljesen állami tulajdonban lévő cégeket.
Ennek köszönhetően a legnagyobb adományozó a Mol Nyrt. lett, amely önbevallása alapján 460 millió forintot költött tavaly adományokra. Az olajtársaságnál többet, 623 millió forintot költött a civil szféra segítésére a Szerencsejáték Zrt., ám az állami tulajdonú vállalat csak különdíjat kaphatott az Adományozói Fórumtól.
A magáncégek közül a Mol mellett kiemelték a Coca-Cola és az Ericsson Magyarország Kft. adományozói magatartását is. Az üdítőipari cég 42,6 millió forintot fordított adományra, ami az adózás előtti eredménye 12,95 százaléka volt, vagyis eredménye arányában a legtöbbet költött jótékony célokra.
Az Ericsson árbevétel-arányosan költötte a legtöbbet - minden ezerforintnyi bevételéből átlagosan 5,6 forintot - adományra. Ez az arány abszolút értékben 200 millió forintot jelentett, amivel a harmadik helyen zártak a Mol és az Alcoa-Köfém mögött (utóbbi cég volt a legnagyobb természetbeni adományozó tavaly). A lista első tíz helyén szereplő cégek összesen 1,66 milliárd forintot költöttek adományokra.
Cégnév | Adomány összege (forintban) |
Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. | 460 000 000 |
Alcoa-Köfém Kft. | 321 000 000 |
Ericsson Magyarország Kft. | 200 000 000 |
Pannon GSM Távközlési Zrt. | 192 000 000 |
Chinoin Zrt. | 132 000 000 |
Vodafone Magyarország Zrt. | 89 700 000 |
Mátrai Erőmű | 85 000 000 |
Philip Morris Kft. | 70 000 000 |
Porsche Hungária Kft. | 60 000 000 |
Auchan Magyarország Kft. | 55 000 000 |
A díjat összeállító Magyar Adományozói Fórum igazgatója, Molnár Klára elmondta: felmérésük tapasztalatai szerint egyre több vállalat tekinti feladatának a részvételt a társadalmi szerepvállalásban, ám az adományozás még így is gyerekcipőben jár Magyarországon. Ennek jele, hogy a tervezett, nem alkalomszerű adományozói stratégia még kevéssé jellemző hazánkban.
Business Talks '24
Üzleti konferencia