Hosszas előkészületek és nagy titkolózás után áprilisban megnyitja első üzleteit a világ egyik legnagyobb élelmiszerdiszkontja, az Aldi. Első körben 17 bolttal indulnak, de év végéig továbbiak nyitása várható. A még épülő, félig kész boltok listáját korábbi cikkünkben megtalálja.
Az elsőként megnyíló boltok a következő városokban lesznek az Aldi honlapján található információk alapján: Bonyhád, Budakeszi, Budaörs, Budapest XVI. kerület, Cegléd, Debrecen (itt kettő is nyílik), Dunaföldvár, Gyula, Hódmezővásárhely, Jászberény, Karcag, Mosonmagyaróvár, Nyíregyháza, Pécs, Piliscsba, Veszprém. A boltok a hét minden napján nyitva tartanak.
Egy hónapja a lengyeleknél
A megnyitás körülményei nagyon hasonlítanak a cég egy hónappal ezelőtti lengyelországi megjelenésére, ott is úgy nyitották meg az első nyolc üzletet, hogy az utolsó pillanatig nem került nyilvánosságra a pontos időpont – tájékoztatta az Indexet a Nielsen. Az első hónap tapasztalatait összegezve kiderült, hogy a választék 900-nál több cikkelemből áll. A teljes kínálat 95 százaléka FMCG, azaz élelmiszer, háztartási vegyiáru és testápoló szer. A Nielsen által mért kategóriák közül a szárazáru választéka a legnagyobb (197 cikkelem). Utána következik az édesség (124), majd az egészséget és szépséget szolgáló termékek, babaápolási cikkekkel együtt (115).
Az Aldi választékában a saját márkák dominálnak. A Nielsen által mért, és az Aldiban is kapható 107 kategória közül csak 13-ban lehetett gyártói márkás terméket találni. Érdekes, hogy a gyártói márkás termékek árai nem voltak alacsonyabbak, mint a lengyelországi piaci átlagár. Az árkülönbségek 10 százalék alatt maradtak.
Aldi notebook százezer
Non-food termékekből mintegy 40 cikkelemet kínáltak. A legnagyobb sikert egy sajátmárkás notebook aratta. 1400 zlotyért adták, ami közel 103 ezer forintnak felel meg. A tizenkét darabból álló készletet a nyitás után rögtön felvásárolták. Bankkártyával a lengyel Aldi üzletekben nem lehet fizetni, csak készpénzzel.
A nyitással kapcsolatos fő reklámtevékenységet az jelentette, hogy szórólapokat juttattak el a poznani üzlet közelében lévő háztartásokba. A nyitást követő napon magában a boltban már nem lehetett szórólapot kapni. Mint kiderült, nem számítottak olyan sok vevőre az első napon, hogy rögtön elfogy a szórólap is.