További Magyar cikkek
Olcsóbb és rugalmasabb az internet
Ezzel szemben az internet esetében nagyobb a verseny, s ezáltal olcsóbbak a felületek - ez a tapasztalata Győrfi Györgynek. Az Adecco ügyvezető igazgatója a kedvező ár mellett egy másik előnyét - a rugalmasságát - említette a világhálós álláshirdetéseknek.
A nyomtatott sajtóval ellentétben - kis túlzással - pillanatok alatt meg lehet hirdetni egy betöltendő állást, s amint a reklám aktualitását veszti, rögtön törölhető. Így elkerülhető, hogy a már nem aktuális állásajánlatra újabb és újabb pályázatok érkezzenek.
Breitner Miklós, a HVG kereskedelmi igazgatója a hetilap világhálós álláshirdetéseivel kapcsolatban elmondta: a nyomtatott lapnál sokkal erőteljesebb növekedés figyelhető meg a munkaajánlatok számának alakulásában. Az idei év első negyedében ugyanis 50 százalékkal emelkedett a HVG-online állásajánlatainak a száma. Hangsúlyozta: szó sincs arról, hogy az internet elvonná a munkaajánlatokat a nyomtatott formátumtól, szerinte ugyanis mindkét csatornát használják a hirdetők.
Három éve csökken a lapokban az álláshirdetés
Ezzel szemben a Smaroglay & Tóth személyzeti tanácsadó ügyvezetője úgy látja, három éve folyamatosan csökken a nyomtatott sajtóban megjelenő álláshirdetések száma az internet javára. Tóth László elmondta: öt éve még egyáltalán nem használtak internetet álláshirdetéseik közzétételére, most viszont ajánlataik 80-90 százaléka jelenik meg a világhálón, s a nyomtatott sajtóban csak mintegy 20 százalék.
Vannak persze olyan ajánlatok is, amelyek mindkét csatornán megjelennek - tette hozzá Tóth László. Bár az internet nagyságrenddel olcsóbb a nyomtatott médiumoknál - utóbbi esetenként az előbbi árának akár harmincszorosa is lehet -, nem csodaszer, mivel a magasabb pozíciójú állásokat magasabb presztízsű csatornán érdemes közzétenni - állítja Tóth László.
A közép- és felső vezetőknek szóló álláshirdetésekben bővelkedő HVG-nél növekedést regisztráltak az év első negyedében. A tavalyi esztendő hasonló időszakához képest az e reklámokból származó árbevétel négy százalékkal nőtt.
Összefognak a nagy európai lapok
Az internet előretörése lépésre sarkallja a neves európai napilapokat. A nagypresztízsű lapok már közös álláshirdetési platform kialakítását tervezik. Egyelőre úgy tűnik, az összefogásban a brit Sunday Telegraph, a Daily Telegraph, a francia Le Figaro és a németországi Frankfurter Allgemeine Zeitung vesz részt. Az Euro Executive néven indított közös hirdetési melléklet hetente összesen 7,1 millió olvasót célozna meg.