Rövid a jó
Egy felmérésből kiderült az is, hogy a rádió önálló kampányeszközként is megállja a helyét. A kutatás eredményei alapján a reklámspot hossza nem befolyásolja lényegesen a hatékonyságot - tette hozzá Horváth Réka, a Danubius Rádió marketingigazgatója.
Azok, akik egy-egy rádiós spotban mindent el akarnak mondani, jobban teszik, ha legfeljebb háromszáz-háromszázhúsz karakternyi terjedelemben próbálják összefoglalni mondanivalójukat. A leghatékonyabbnak a legfeljebb harminc szóból álló hirdetések bizonyultak. A márkanév többszöri említése tovább javítja a visszaidézést.
Ne csacsogj!
A kutatásból az is kiderült, hogy a női hangok hatékonyabbak a férfiakénál. A ló túloldalára itt sem érdemes átesni, mert ha egy spoton belül több nő is "csacsog", az rontja a visszaidézhetős éget. A "hangzavar" amúgy is csökkenti a hatékonyságot, így a túlzott zenei motívumokat is ajánlatos kerülni.
A rádióhirdetések hatékonyságát felmérő kutatás elvégzése érdekében tavaly fogtak össze a magyar rádiók. Az Igen! Rádió! első részének legfőbb célja az volt, hogy megcáfoljon néhány, a hirdetőkben a rádiókról és a rádióhirdetésekről élő tévhitet. Az első kutatás egyik legfőbb megállapítása szerint a rádió költséghatékonyabb a televíziónál, továbbá a háttérrádiózók is emlékeznek a reklámokra.
A második kutatás során a Szonda Ipsos szakemberei négy hónapon keresztül hetente 150 fő részvételével mintegy 83 rádiós hirdetést vizsgáltak meg. A kutatásban részt vettek: Danubius Rádió, Rádió DeeJay, Gazdasági Rádió, Helyi Rádiók Országos Egyesülete, Magyar Rádió, Rádió C, Roxy Rádió, Sláger Rádió.