Ladából van a legtöbb
A gépkocsi-állomány márka szerinti rangsorát a Lada vezeti. A listán az Opel, a Trabant, a Skoda, a Wartburg, a Suzuki, a Volkswagen, a Ford, a Fiat, a Peugeot, a Polski Fiat, a Renault és a Zastava következik, a sort pedig a Citroen, a Mitsubishi, a Daewoo, a Nissan, a Mazda, a Seat, az Audi, valamint a Honda zárja.
A diplomások vezetnek a legtöbbet
Az autóval rendelkezőket vizsgálva a TNS Modus felmérése megállapítja, hogy a gépkocsi-használat a vásárlóerőn kívül leginkább az iskolai végzettséggel függ össze. Amíg a diplomások háztartásainak 70 százaléka autózik, addig a nyolc osztályt végzettek között csupán 14 százalékos az autót használók aránya.
Átlag fölöttiek a Nyugat- és Közép Dunántúlon élő, valamint a nagyvárosi és kisvárosi háztartások autóhasználati mutatói, ellenben az észak-alföldi háztartásoknak, a fővárosiaknak és a falusiaknak az átlagosnál kevesebbszer van módjuk autóba szállni.
A háztartások 13 százaléka tervez vásárlást
A felmérés kitér az autópiac várható alakulására is. A TNS Modus szerint a magyar háztartások 12,7 százaléka fontolgatja, hogy az elkövetkező két éven belül gépkocsit vásárol. Közülük mintegy 60 százalék venne használt, 40 százalék pedig új autót.
Az újautó-vásárlásoknál a rangsort a Suzuki és az Opel vezeti, de sokan tervezik, hogy Peugeot, Ford vagy éppen Skoda márkájú járművet szereznek be. A használt autókat tekintve az Opel, a Suzuki és a Volkswagen a legkeresettebb márka.
Az autóvásárlásoknál a legjelentősebb keresletet a felső rétegek és a fiatalabb korosztályok képezik, őket a diplomás háztartásfővel rendelkező családok követik, és átlag feletti a vásárlókedv a Nyugat-Dunántúlon élőknél is - áll a felmérésben.