Business Talks '24
Üzleti konferencia
Fogyasztási adó helyett regisztrációs díj
h i r d e t é s | ||
A regisztrációs díj tervezete szerint a legjobban az 1400 köbcentiméternél kisebb hengerűrtartalmú, korszerű motorral felszerelt járművek vásárlói járnak, itt ugyanis vélhetően mintegy 90 ezer forintot kell majd fizetni. Az 1800 köbcentiméteres feletti, korszerűtlen motorral ellátott gépkocsik regisztrációs díja viszont az 1,6 millió forintot is elérheti. Május elseje után ugyan megszűnik az a korlátozás, amely szerint nem lehet 1996 előtt gyártott autót importálni, viszont igen magas regisztrációs díj terheli majd ezeket a gépkocsikat - mondta Győző. Az MGE ügyvezető elnöke szerint a fenti változásokból egyelőre csupán azt a következtetést lehet levonni, hogy nem kell jelentős drágulásra számítani az új gépkocsik piacán.
Nem kell drámai változásokra számítani
Az importőrök is bizonytalanul nyilatkoznak a változásokról. A Mazda Motor Hungary képviselője annyit árult el, hogy a típustól függő 3-13 százalékos vámcsökkenés előnyösebb helyzetet teremt majd számukra, de a jen árfolyama miatt aligha lehet az árak mérséklődésére számítani. Az Alfa Romeo, Lancia és FIAT márkákkal foglalkozó SPQR eltérő hatásokra számít az átvételi árak harmonizációja kapcsán. A kis kategóriás autók ára valószínűleg emelkedik, a középkategóriásoké szinten marad, a nagyoké viszont csökkenhet, egyes esetben akár látványosan is - véli Mácsai István, a cég kereskedelmi és műszaki igazgatója. Maróthi Miklós, a Renault Magyarország kereskedelmi igazgatója hasonló ármozgásokat valószínűsít, ám hozzáteszi: az áremelésnek a piac tűrőképessége szab majd határt. A haszongépjárművek és a kiskocsik drágulása, valamint a luxusautók árának süllyedése logikus változás lenne. Ezzel együtt szerinte semmiképpen sem kell drámai változásokra számítani.
Business Talks '24
Üzleti konferencia