Sok márka jól fogyott
Az autóimportőrök leginkább októberre összpontosították értékesítési akcióikat. Sok helyen azonban még novemberben is tartott a reklámkampány, hiszen az alaptípushoz képest jobban felszerelt modellek kedvező árairól nemcsak a médiahirdetésekből tájékozódhattak az autósok. A részadatok alapján megállapítható, hogy az év utolsó negyede is kedvezett a forgalmazóknak, hiszen - nem kis részben akcióik nyomán - 15-20 százalékos növekedés mutatható ki az előző év azonos időszakához képest. Sőt, volt olyan márkaimportőr - például a Renault -, ahol az idei októberben több mint 42 százalékos eladási többletet regisztráltak a tavalyihoz képest. Az öt márkát forgalmazó Porsche Hungaria számára 13 éves fennállásának legjobb hónapját hozta az ősz: 2003 novemberében összesen 3791 új autót adott el.
Egyes cégeknél viszont csökkenés mutatkozott. A Suzukinál, amely az Ignis modell igen nagy belföldi kereslete ellenére sem tudta az őszi és téli hónapokban kielégíteni a megrendeléseket, novemberben csaknem 10 százalékkal kevesebbet adtak el a "mi autónkból", mint egy évvel korábban. Szintén az áruhiány miatt volt rosszabb a bázishoz képest az október és november a Mazdánál, amely viszont tizenegy hónap alatt több új modellt értékesített, mint tavaly egész évben.
Nem emeltek
A lap kérdéseire válaszoló márkaimportőrök képviselőinek többsége kifejtette: az utóbbi években havi bontásban nagyjából egyenletes ütemű ugyan az autóvásárlás, az év utolja azonban általában jobb időszaknak számít. Ezt idén elősegíthette az is, hogy a megkérdezett cégek - egy kivételével - az elmúlt időszakban nem emeltek árat. (A forgalmazók - ha nem is ezekkel a szavakkal - hangsúlyozták, ajándéknak tekinthető, hogy az árfolyamváltozás okozta veszteségeik ellensúlyozására nem emelnek árat.) Igaz, nem nagyon lehetett számolni a máskor ösztönzően ható, vevőcsalogató plusz kedvezményekkel, vásárlásra csábító ajándékokkal - például az ilyenkor aktuális téligumiszettel vagy éves casco-biztosítással.