A luxus iránt nő a kereslet
A NAPI Gazdaság gyors összesítése szerint az első kilenc hónapban 145 ezer új autót értékesítettek Magyarországon, szemben a tavalyi 153,2 ezerrel. Az eladási adatokból kiderül, hogy jórészt azok a márkák javítottak eredményeiken, amelyek az első félévben is növekedést értek el, valamint az egy évvel korábbihoz képest kelendőbbek voltak a prémium, illetve luxuskategóriájú személyautók és terepjárók. Ezek között változatlanul őrzi első helyét az Audi, amelyet a BMW, valamint a Mercedes követ. Ugyancsak kelendőbbek lettek a dízeles autók.
A Renault-t megelőzte a Skoda
A kis és középkategóriában évek óta a legtöbb autót értékesítő cégek tovább erősítették pozícióikat, míg a lemaradók közül csak néhányan tudtak javítani. A Suzuki változatlanul úgy vezet, hogy a gyártási kapacitás korlátokat szab a még nagyobb mértékű eladásnak. E szegmensben a top 10-en belül - az előző évekhez képest - meglehetősen nagy az átrendeződés - elsősorban a francia autógyárak márkái veszítettek pozícióikból. Közülük a Renault leszorult a dobogóról, helyét a Skoda vette át. Ugyancsak a "veszteséglistát" gyarapítja a FIAT-csoport. A japán márkák közül a Honda mintegy 26 százalékkal növelte eladásait, ami a kifutó modellnek számító Civic kedvezőbb áraival magyarázható, a Toyotánál pedig érdekes módon az idei második és a harmadik negyedév utolsó hónapjai javították az eladásokat.
A dél-koreaiak közül a Kia változatlanul növeli eladásait, hiszen a tavalyi 1022 után idén szeptemberig 1369 autót értékesített, főleg a Picanto kisautó, valamint a Sportage terepjáró volt kapós. Több márkánál az év hátralévő részében várnak növekedést, hiszen több új modell bevezetését is az ősz elejére időzítették. Így például a Mazda az M5-ös egyterűt, a Volkswagen az új Jettát és a Passat Variantot, a Lexus a hibrid RX 8-ast, a Kia az új Riót, a Nissan a felfrissített Micrát, a Peugeot az 1007-est dobja piacra. E lista a következő két és fél hónapban újabb modellekkel gyarapszik.