Jól jött az autópiacnak az év végi hajrá

2008.01.16. 08:01
Tavaly összességében 5,8 százalékkal, 177 ezerre esett az új személyautók értékesítése Magyarországon 2006-hoz viszonyítva - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adataiból.

Év közben volt nagyobb is a visszaesés, hiszen félévkor még 12,2 százalék mínuszban volt az ágazat. Innen javítottak év végére a forgalmazók. Az eladásokban - folytatva a néhány éve megkezdett trendet - változatlanul csökken a mini és a kiskategóriás személyautók súlya, míg kissé növekedett az alsó-középkategória iránti igény és jelentősebben nőtt az egyterűek vásárlása.

A legnagyobb megugrást - hétezres összmennyiség mellett - a prémiumkategóriás személyautók, terepjárók, SUV-modellek produkálták.

A darabszám szerinti listán a dobogón nincs változás 2006-hoz képest (Suzuki, Opel, Ford), ám utánuk helycserére került sor a Volkswagen és a Skoda között. Mindez annak ellenére történt, hogy a tavaly a legtöbb személyautót értékesítő "hármas fogat" eladásai egyaránt visszaestek. Eközben a prémiumkategóriás személyautók javítottak eladásaikon, de az előző évekhez képest kisebb mértékben. Közülük 35 százalékkal az Alfa Romeo vette a legnagyobb lendületet, azt 15 százalékkal a Mini követte, nyomában 14 százalékkal a Volvo.

A luxusmárkák szintén jól teljesítettek: a Maserati 17, a Porsche 16, a Lexus 15 százalékkal növelte eladását, míg darabszám szerint 316 eladással az élen a Lexus áll, 104 új Porschét vásároltak tavaly, Maseratiból pedig hét kelt el.