Húsz perc alatt a belvárosba érhetünk Ferihegyről

2007.07.16. 14:50
Majdnem egy évet csúszott, de elkészült a ferihegyi vasúti megálló. Legalább nem újabb száz évet kell rá várni – mondta Kóka János az ünnepélyes megnyitón.

Tavaly ősz helyett hétfőn adták át az utasforgalomnak a ferihegyi vasúti megállót, amely összeköttetést teremt a repülőforgalom és a vasút között. A gyalogos-felüljárót lifttel is felszerelték, így mozgássérültek is használhatják.

Budapest világváros – közölte meglepetésre Demszky Gábor főpolgármester a ceremónia elején – ezt mutatja a 9 milliós repülőtéri forgalom és a közel ennyi vendégéjszaka is, ráadásul 5-6 százalékos növekedés várható. „Ez egy kicsi lépés a helyes és jó irányba, amely jót tesz majd Ferihegynek, a városnak, és az államnak is – tette hozzá.

Nem mindenki örül

Az állomás mellett lakók lepedőre írt üzenetekkel fogadták a megnyitóra érkezőket. „Miért adod át, ha nincs kész?”, illetve „hol a zajvédő?” feliratokat akasztottak a kerítésre. A zajvédő falat legkorábban kora ősszel kezdhetik el építeni. Hiába a tervek, az önkormányzatok többször fellebbeztek, így még mindig várni kell a kezdésre – mondta el Sándor László, a XVIII. kerület alpolgármestere.

Homlok Zsolt a Colas Hungária Kft. képviseletében mutatta be a projektet. A 21 kilométeres vágányépítés, a két gyalogos-felüljáró és a gyalogos-aluljáró elkészültét "jelentette tisztelettel" Kóka János gazdasági és közlekedési miniszternek.

1847-ben megépült a Pestet Szolnokkal összekötő vasútszakasz, száz évvel később, 1950-ben elkészült Ferihegy egyes terminálja. Innen mindössze ötvenhét év kellett, hogy a kettő között létrejöjjön a kapcsolat. Ez csak az első lépés, ezt követi az összeköttetés Ferihegy kettővel. A megállót tavaly ősszel át kellett volna adni, de legalább nem újabb száz évet vártunk rá – tréfálkozott Kóka János.

Kevesebb mint fél óra alatt

Mindössze 20-30 perc kell a Nyugati pályaudvar-Ferihegy út megtételéhez, szeptembertől pedig már az InterCity is megáll a repülőtérnél. A jeggyel sem lehet gond, az egyes terminálon lehetőség van éjjel-nappal a vásárlásra. Munkanapokon 60, hétvégén 44-45 vonat áll meg az új megállóban.

A menetjegy ára megegyezik a szokásos viteldíjakkal, a Nyugatiig 300 forintba kerül. Akinek budapesti egyesített bérlete (beb) van, a ferihegyi állomásig azzal utazhat.

Ha a repülőtéri forgalom hosszú távon 10 millió fölé emelkedik, megépül a gyorsvasút is, amely újabb több tízmilliárdos beruházás lesz.