A tárca, a szakmai szervezetek bevonásával november óta dolgozik a csomagon, aminek legfőbb pontja az említett, kerékpárútépítésre elkülönített összeg, tudtuk meg Bodortól.
Az egymilliárd forint megpályázható támogatásból nem városi kerékpárutak épülnek majd. A projektek teljes bekerülési költségének felét biztosító összeg ugyanis olyan kerékpáros utakra fordítható, amelyek települések közötti szakaszokat is tartalmaznak.
A GM pályázatán csak komplex, a karbantartási, táblázási kérdésekkel is foglalkozó projektek indíthatóak, és kötelező lesz a civil szervezetek bevonása is.
Az önerő biztosításához a Magyar Fejlesztési Banknál további 1 milliárd forintnyi hitel pályázható meg. Bodor Ádám kiemelte, hogy a fenti összegek nagyságrendi változást jelentenek, hiszen eddig évi egy-kétszáz millió forint állt rendelkezésre erre a célra.
A kerékpáros csomag biztosan megvalósuló fejezetében a MÁV vállalta, hogy elővárosi vonataihoz kerékpárszállításra alkalmas kocsikat kapcsol.
Biciklisek a buszok mellett
A tárca kezdeményezi a KRESZ módosítását is. A tervek szerint az új szabályok engedélyeznék a kerékpározást a buszsávokban, ha az 3,75 méternél szélesebb, vagy tábla jelöli a kerékpáros közlekedést. Bevezetnék a kerékpáros övezet fogalmát ott, ahol összefüggő területeken kell kerékpáros forgalomra számítani. Megszüntetnék a kerekpárosok szoros jobbratartási kötelezettségét, viszont kötelezővé tennék a fényvisszaverő mellény vagy ruházat használatát lakott területen kívül.A módosítások szakmai egyeztetésén már túl van a tárca, így a tervek valószínűen még áprilisban megvalósulhatnak, mondta az Index kérdésére a kerékpárügyi megbízott.
A minisztérium felülbírálná az erdőtörvény azon pontjait, amelyek csak az erdőgazdálkodó által kijelölt, minimum két méter széles úton engedélyezi a kerékpározást, mert a jogszabály így ellehetetleníti a hegyi biciklizést és a kerékpáros turizmust.
A csomag meghirdette a Kerékpárosbarát munkahely és a Kerékpárosbarát település pályázatokat is, a biciklizés társadalmi elfogadottságának növelésére.