Budapesten terjeszkedik a Lidl

2005.11.30. 11:30
Megnyitotta első budapesti áruházait a Lidl, a következő december közepén nyílik - erősítette meg az Index információját a cég. A Magyarországon egy éve jelen lévő áruháznak eddig csak vidéken voltak üzletei.
A német diszkontlánc, a Lidl még az idén megnyitotta első budapesti üzleteit. A legújabb élelmiszerüzlet a Maglódi úton nyílik december 15-én. Előtte pedig a Pesti úton és Pestszentlőrincen nyitott két áruházat a cég. A Lidl egy éve, tavaly november óta van jelen Magyarországon. Akkor 12 áruházat nyitott meg egyszerre vidéki nagyvárosokban, de már akkor jelezték, hogy egy-két éven belül harminc új üzlet nyitását tervezik.

A diszkontlánc standard épületeket épít, vagyis áruházaik alapterülete nagyjából ugyanakkora, ezerhatszáz-kétezer négyzetméter - közölték kérdésünkre a cégnél.

A Lidl elsősorban a diszkontláncoknak - Plus, Peny Market, Profi - jelent konkurenicát. Fél évvel az áruházlánc megjelenése után készült felmérésből kiderül, hogy a német cég elsősorban a konkurensektől csábított át vásárlókat. Nyereségének csak kilenc százaléka származott abból, hogy többet vásároltak az emberek. A Lidl magyarországi működésének első hat hónapjában a háztartások 29 százalékát érte el. Vásárlói elsősorban a kis- illetve nagyvárosi 3-4 fős, gyermekes háztartások. A cégnél jól fogynak a saját márkás termékek, ennek köszönhető, hogy a Lidl márkanév az egyik legerősebb kereskedelmi márkájává vált.

A Lidl is beszállt a karácsonyi akciókba, előre hozták a januári áfacsökkentést, így november elsejétől ötszáz terméket adnak olcsóbban. Ígéretük szerint a következő hetekben további akciókra számíthatnak a vásárlók.